Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Even zo...

Even zo...

09-12-2008 om 21:37

Dikke tranen... werktempo ligt te laag

Ons zoontje (6,3 jaar, grp 1) heeft net met dikke tranen bij ons op de bank gezeten. Hij heeft van het extra boekje (met werk dat je kunt doen als je opgegeven werk af hebt, maar het is wel verplicht) nog maar één bladzijde af. Juf heeft niets gezegd, maar toch dikke tranen. Bij het 10minutengesprekje is naar voren gekomen dat zijn werktempo niet denderend is. Maar dit was al sterk verbeterd. We hebben gevraagd waarom hij het werk niet zo snel af kon krijgen. Te moeilijk of te makkelijk. Tja, dat wist hij niet zo goed. De leesoefeningen zijn eenvoudig voor hem. Schrijven vindt hij leuk om te doen, vindt hij niet echt moeilijk. Rekenen vindt hij moeilijk maar hij heeft haast nooit een fout en ik heb niet het idee dat hij het niet aankan.
Morgen wil ik even met hem naar de juf om de situatie even helder te krijgen en mijn mannetje weer even te laten merken dat er niets aan de hand is. Hij is soms onzeker. Aan de andere kant wil ik graag tips om zijn werktempo (bv ook thuis met aankleden) op te krikken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Belgie?

"Ons zoontje (6,3 jaar, grp 1)"
Bedoel je klas 1 (je woont in Belgie) of echt groep 1 (hij is 3 keer blijven zitten?).
"Morgen wil ik even met hem naar de juf om de situatie even helder te krijgen en mijn mannetje weer even te laten merken dat er niets aan de hand is."
Dat lijkt me het beste. Eerst maar eens kijken of hij echt te weinig af heeft gekregen.
Groet,
Miriam Lavell

Even zo...

Even zo...

10-12-2008 om 10:20

Grp 3

Sorry, groep 3 natuurlijk. Vanmorgen met de juf gesproken. Het is inderdaad extra werk dat niet af hoeft. Er zijn twee soorten extra werk en hij dacht dat het ene extra werk wel af moest zijn. Tips om zijn werktempo op te krikken zijn nog steeds welkom.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.