Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Moon

Moon

07-12-2008 om 22:54

Dochter 8 jaar niet blij op school met de meester.

Hallo,
Mijn dochter van 8 jaar, groep 5 wil het liefst niet meer naar school! Ze heeft dit jaar een nieuwe meester en ze vindt hem vreselijk onaardig doen.
Elke zondagavond bijna in tranen dat ze naar school moet op maandag.
Op donderdag heeft ze een andere juf, en daar gaat ze met plezier naar toe. Als ik vraag wat het verschil is;
meester geeft heel saai les, is erg kattig en snel boos.En er wordt nooit lol gemaakt. Als ze per ongeluk een fout maakte in haar schriftje, terwijl ze erg braaf is en goed kan leren, wordt hij al boos en zegt dat hij anders dat blad wel even uit haar schrift zal scheuren als ze het nog eens doet! Echt belachelijk vind ik dit.
Ze is al jaren met plezier naar school gegaan en dit jaar voor het eerst bij de deze meester dat ze daarom heel graag van school wil! Hoe ga ik dit aanpakken? Praat ik met de juf eerst of direkt met de meester en hoe ga ik het brengen, of aankaarten?
Heel graag hulp gevraagd!
Moon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

07-12-2008 om 23:12

Meteen met meester praten

Hoi,

Met de juf praten zou je ook nog wel kunnen doen, maar met klachten over de meester zou de juf je denk ik meteen weer naar hem verwijzen. Of je vraagt een gesprek aan met beiden. En ik zou het gewoon aankaarten zoals je hier schrijft. Vertel waar je dochter mee thuis komt, of dit klopt en hoe verder te handelen. Als het klopt wat ze je verteld is het natuurlijk belachelijk hoe de meester reageert. Mijn zoon had vorig jaar ook ineens een meester waarmee het niet klikte terwijl het de jaren ervoor super liep en met de andere meester (ook gedeelde baan net als bij je dochter) liep het ook goed. Meerdere keren aangekaart en ook andere leerlingen hadden het moeilijk met hem. Het heeft een beetje geholpen en gelukkig zit hij nu weer een klas verder, dus is hij van deze meester af.

Succes ermee,
Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.