Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Fedra

Fedra

30-05-2012 om 15:40

Dochter moet ineens naar andere groep

Mijn dochter zit in groep 6 en na de zomervakantie wordt haar groep opgesplitst. Zij heeft hier erg veel verdriet van omdat ze dan bij haar leukste vriendinnen weg moet. Het is geen kind voor veranderingen. Ze hecht zich heel sterk aan mensen en went erg langzaam in een nieuwe situatie. Zijn er ouders dit dit ook hebben meegemaakt, en waarvan hun kind toch in de oude stamgroep kon blijven? Welke argumenten hebben deze ouders gebruikt?
Alle tips zijn welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

30-05-2012 om 21:47

Lijkt me lastig

Om toevallig net iemand te vinden die ook wil wisselen. Maar je kunt het natuurlijk proberen. Verder zou ik met school in gesprek gaan over waarom ze deze keuze gemaakt hebben en jullie argumenten geven waarom jullie dit niet willen. Wie weet kom je er dan toch uit.
Wij hebben momenteel precies het omgekeerde: we willen Tangodochter juist uit de huidige klas hebben (en zij zelf wil dat ook) en naar een andere juf. School wil liever niets veranderen. Wij gaan dus ook het gesprek aan met school om onze argumenten aan te voeren. Altijd lastig, maar ik vind dat je als ouders altijd wel naar het belang van het kind moet kijken (en als school natuurlijk ook).

Hier ook geweest in groep 6. was geen leuke keuze. Groep 5 kreeg de slimme kids, die moesten het alleen rooien. Juf liep er geen moment harder voor. groep 7 kreeg de gemiddelde kids en de aandacht kids, wat in een combi natuurlijk helemaal niet leuk is. En dan had je de vriendensplitsing. Je kreeg dan te horen: Ze zien elkaar toch in de pauze en na schooltijd.. pfff. Praten als brugman. Maar niets hielp. school hield voet bij stuk. En geen 1 leerling heeft een fantastisch jaar gehad. Ze zijn nu eind groep 7 en geven sommige dingen nog de schuld van de splitsing.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.