ayla
14-11-2008 om 14:17
Dochter vaak straf op school
Gisteren kwam dochter een beetje beduusd uit de klas, oma die haar ging afhalen kreeg na wat vissen het verhaal te horen. Ze had straf gehad en had bij de deur moeten staan, bij de vraag waarom kwam een verhaal dat ze niet bij jongetje ..... had willen weggaan, een beetje vaag.
Nu is dit niet de eerste keer dat ik van dochter hoor dat ze straf krijgt, sowieso al de 2e keer deze week. Ze is ook al eens moeten binnen blijven bij het buiten spelen omdat ze niet stil was op de gang. Kortom ik hoor het vrij regelmatig. Vaak is ze er in het begin ook best verdrietig om. Ze loopt weg met de meester en vind het geweldig om naar school te gaan, maar toch.....
Oma zei gisteren dat ik misschien eens moet informeren bij meester wat er gebeurt, waarom ze straf krijgt, of het steeds het zelfde is.
Of moet ik het laten rusten tot de meester er zelf over begint? Wil namelijk ook niet als zo'n overbezorgde moeder overkomen
Emmawee
14-11-2008 om 15:20
Gewoon vragen
Die man heeft misschien niet eens door hoeveel indruk dit op je dochter maakt en is het voorval alweer vergeten als hij jou ziet. Als je het van hem hoort kun je misschien ook beter je eigen houding bepalen.
Groeten, Maw.
linda c
14-11-2008 om 17:37
Dat gevoel van 'overbezorgd'...
herken ik erg. Je voelt je al gauw 'die zeurmiep die wat heeft over haar prinsesje'. Maar daar heb ik me overheen gezet toen ik merkte dat er wat mis ging in de groep. Heb een gesprek aangevraagd met de juf, van te voren wel goed bedacht hoe ik mijn vragen zoveel mogelijk bij onszelf kon houden (dus niet: jij doet zus of zo, maar 'ik merk aan haar...'). Ik zou er in jouw geval ook bij zeggen dat je dochter heel blij is met hem als meester, en dat ze echt verdrietig thuiskomt. En dat je graag mee wilt denken als er iets aan de hand is, omdat het zonde is van de goede verstandhouding die ze heeft met de meester.
GAAN!! Je bent niet overbezorgd, je bent haar moeder. Het is wat anders als je elke week een gesprek aanvraagt zonder dat er een heel acute grote probleemsituatie is.
Asa Torell
14-11-2008 om 22:39
Volgens mij zou ik het ook vragen
Wie weet is het iets waar je thuis met dochter over kunt praten, zodat het gedrag waar de straf voor is, minder wordt?
Maar vooral vind ik het wel streng klinken, al die straf. Heb nog nooit van zoon (ook 4) gehoord dat ie straf kreeg op school.
Maar goed, ongetwijfeld is het wel eens nodig ook bij de kleuters, nooit bij stilgestaan eigenlijk. Daarom zou ik wel benieuwd zijn wat het strafbeleid is, als ik het bij zoon op school tegen zou komen. Dus ik vind het helemaal niet raar om na te vragen.
Emmawee
16-11-2008 om 10:56
Ayla...
Is ze pas 4? Ik krijg op school altijd keurig verslag van de juf als ze Stoffer (5,5) op zijn kop heeft gegeven. Dat is bij 6 verschillende juffen al eens voorgekomen en dan laten ze het altijd even weten. Voor als hij er thuis over begint. Ik vind dat prettig en gewoon een vorm van samenwerken.
Groeten, Maw.
Angela
16-11-2008 om 11:56
Ook toen mijn dochters in de kleuterklas zat
Dit geburde ook regelmatig toen mijn dochters in de kleuterklas zaten ook in mindere mate in groep 3. Mijn oudste dochter had dat meer dan mijn jongste.Ik zou gewoon aan de meester vragen wat er aan de hand is deed ik destijds ook regelmatig met de juffen.
Met vriendelijke groeten,
Angela
elides
16-11-2008 om 19:59
Ik zou
echt wel informeren. ik begrijp het goed dat het een kleuter betreft???
hebben jullie 10-minuten gesprekken al gehad???
groetjes
ayla
17-11-2008 om 08:07
Kleuter
ja ze is pas 4 en zit in groep 1. Ik ga het toch even aankaarten zo meteen, beter een keer te veel vragen lijkt me. Warschijnlijk stelt het niets voor.
We hebben de tien minuten gesprekken al gehad en toen was alles prima, tja ze was nogal een kletskous maar ach, dat heeft ook zijn charme
Dochter wilde vanochtend trouwens niet naar school, ze deed niets goed en alles was moeilijk.
Angela
17-11-2008 om 10:42
ayla
Hoi ayla,
En wat heeft de meester vanmorgen gezegd ? Klopt het verhaal dat ze vaak straf krijgt ?
Met vriendelijke groeten,
Angela
ayla
17-11-2008 om 11:44
Tja
ik ben eigenlijk nog steeds niet veel wijzer.
Ik heb hem gezegd dat dochter afgelopen weken regelmatig thuis is gekomen met het verhaal datz e straf had en dat ze daar verdrietig om was maar dat we niet begrepen waarom ze straf kreeg en dat we ons afvroegen of er problemen waren. In eerste instantie wist hij zich niets te herinneren en vroeg hij of dat op vrijdag bij invaljuf was maar toen ik vertelde over afgeloen donderdag kon hij zich dat wel herinneren. Ja klopt, toen had hij dochter even tot de orde moeten roepen en apart moeten zetten. Was echter niets bijzonders, normale dingen en ik moest me niet druk maken, toen ging tegen andere kindjes vertellen. Dus veel wijzer ben ik niet. Ben ook zo'n muts die dan niet verder durft te zeuren
Heb nu wel het gevoel mijn dochter niet voldoende gesteunt te hebben. Maar eens afwachten, waarschijnlijk begint dochter er ook niet meer over