Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mizelle

mizelle

15-03-2009 om 13:55

Dochter wil als enige naar een andere middelbare school

Ook wij staan voor de keuze dit jaar: een middelbare school kiezen voor dochter. Het schooltype is al duidelijk, gumnasium. Er zijn 2 gymnsia hier in de buurt. Een is op een scholengemeenschap waar iedereen van haar school die havo of hoger heeft naar toe gaat en in onze stad, de ander is in een andere stad en is niet gericht op onze stad en zij zal de enige zijn van haar school die daar naar toe gaat. Het is even ver fietsen. De 2e is kleiner, de 1e is massaler, de 2e sluit meer aan bij onze basisschool, de 1e is streberiger (maar dat is dochter ook ). De voorkeur van dochter gaat uit naar de 2e school. Ze weet altijd heel goed wat ze wil en ze heeft ook een lijstje gemaakt met alle voor en tegens van beide scholen.
Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Mijn hart zegt de 2e, mijn verstand de 1e. Het zijn trouwens beide goed aangeschreven scholen, ze krijgen goede punten in Trouw en de 1e staat zelfs erg hoog, maar de 2e staat ook niet slecht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

15-03-2009 om 15:08

Gemakkelijk

Dochter laten kiezen, zij moet er naar toe.

Jvo

Jvo

15-03-2009 om 15:37

Waarom?

Waarom zou je voor de eerste kiezen? Alleen omdat alle andere kinderen van school daarheen gaan?

Je dochter weet duidelijk wat ze wil, haar keuze is gefundeerd, het is niet de 'makkelijke' weg (met vriendinnen mee naar dezelfde school) maar dat hindert haar blijkbaar niet. Ik zou haar keuze absoluut serieus nemen!

Jvo

Henriette123

Henriette123

15-03-2009 om 19:51

Zelf laten kiezen.

Onze dochter wilde ook beslist naar een school waar niemand uit haar klas naar toe ging. Ook was die school verder weg, maar zij vond de sfeer daar prettiger. Ze heeft geen dag spijt van haar keus gehad,en is er zes jaar met plezier naar toe gegaan. Op de eerste schooldag ontmoette ze overigens al een meisje die halverwege de weg naar school woonde, en fietsten ze samen. Zelf laten kiezen dus.

Uitgekeken

Mijn dochter koos voor een school waar wel kinderen uit de parallel klassen naartoe gingen, maar geen klasgenootjes. Ze heeft expliciet gevraagd of ze niet met kinderen van haar oude school in de klas werd geplaatst. Na 8 jaar was zij helemaal toe aan nieuwe mensen. Bij het kamp werd ze wel op één kamer geplaatst met kinderen van haar oude school. Ik kreeg de indruk dat zij ze genegeerd heeft. Ze heeft snel nieuwe vriendinnen gemaakt en daar is ze helemaal blij mee.
J.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

15-03-2009 om 21:30

Doen

Ik begrijp dat je zelf eigenlijk ook voorkeur hebt voor de school waar je dochter naar toe wilt. Doen dus! Bovendien: in een gymnasium-klas zitten veel kinderen 'alleen'. Daarmee bedoel ik dat veel kinderen als enige van hun oude school naar een gymnasium gaan. In gemengde brugklassen zitten soms wel grote groepen van dezelfde basisschool.

Tirza G.

Tirza G.

15-03-2009 om 21:59

Doen

Zoon ging als enige naar een school in een andere plaats. Hij vond 9vindt) het heeeeeeerlijk.

Tirza

mizelle

mizelle

16-03-2009 om 10:36

Allemaal

Allemaal bedankt voor het meedenken! Ja, ook ik vind het knap van dochter. Ze wil inderdaad een hele nieuwe start maken (heeft niet zoveel met de kinderen in haar klas op een enkeling na) en ze voelt zich prettig op die school.
Het enige waar ik mee zit is, dat er geen kinderen uit onze stad naar school 2 gaan, maar wel kinderen uit plaats 2 naar school 1. Ik ben een beetje bang dat ze zich geografisch wat isoleert.
Maar jullie hebben gelijk, zij moet de keuze maken en haar argumenten zijn prima en doordacht.

neteret mut

neteret mut

16-03-2009 om 19:45

Geen kinderen die

uit jullie woonplaats daarheen gaan? Weet je dat of denk je dat, heb je op de mogelijke nieuwe school het nagevraagd of er kinderen uit jullie woonplaats daar op school zitten? Verder niks van aantrekken , keuze van dochter volgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.