Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-03-2009 om 15:09
Dochter kwam gisteren thuis met een brief met daarin een verzoek om dochter de vragenlijst te laten invullen. Het gaat om preventieve zorg op maat. In de brief staat ook het volgende: "Daarnaast wordt ook aan school informatie gevraagd over de leerlingen van klas 2 en worden de onderwerpen, die van belang zijn voor school, door de JGZ na afloop besproken. De jeugdarts/-verpleegkundige maakt een selectie welke kinderen in aanmerking komen voor een (aanvullend) onderzoek. Leerlingen met een LWOO-beschikking krijgen altijd een uitnodiging voor een onderzoek. Heeft u nog vragen, neemt u dan contact op met de JGZ."
Ik heb geprobeerd contact op te nemen, omdat ik het ten eerste belachelijk vind dat kinderen met een LWOO-beschikking automatisch onderzocht worden. (Onze dochter heeft dus een LWOO-beschikking). De dame aan de telefoon kon mij niet vertellen waarom dit onderzoek is, het enigste wat ze eruit kon persen was dat de rug ook nagekeken werd!? De dokter was niet aanwezig, of ik donderdag weer wilde bellen.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Ik heb de neiging om dochter de vragenlijst niet te laten inleveren. De vorige keer, in groep 7, hebben we die lijst netjes ingevuld om vervolgens de kous op de kop te krijgen dat het kind te klein was voor haar leeftijd en dat we contact op moesten nemen voor verder onderzoek!! Duh? Ik ben 1.60 en errug gelukkig hoor, ik hoef ook niet onderzocht te worden. Wij hebben toen gebeld met de mededeling dat wij geen noodzaak zagen voor verder onderzoek en dat wij bij problemen de HA wel bellen.
Wij staan waarschijnlijk al in de picture bij hen omdat wij de vragenlijst van onze zoon, die zit in groep 7, laatst niet hebben ingevuld. Ik heb hem niet ingevuld omdat ik het klinklare onzin vind, als hij oud genoeg is om alleen naar de jeugdarts te gaan is hij ook oud genoeg om zelf antwoord te geven. En commentaar krijgen we toch wel aangezien het een slechte eter is, en daardoor mager. Hij had vandaag er naar toe gemoeten maar hij is ziek.
03-03-2009 om 22:14
Anna
Bedankt voor je links, ga ze gelijk bekijken. Wij kunnen nergens bezwaar maken, laat staan dat dit is aangekondigd.