Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Bella

Bella

03-04-2009 om 07:51

Drie minuten test?

Gisteren hebben wij voor onze dochter (groep 5) een ouder-docent overleg gehad. Daarin werd gesproken over de drie minuten test. De uitleg van de meester was summier, een of andere woordjeslees test. Een voorbeeld kon hij niet laten zien. Kan iemand me vertellen wat dit is ? Zijn er voorbeelden van te vinden op internet ? Haar score was prima, maar ik ben toch wel nieuwsgierig geworden, vooral omdat de docent zo vaag deed.

Groetjes Bella

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Links

zie toetswijzer.kennisnet.nl/html/tg/6.pdf en toetswijzer.kennisnet.nl
"vooral omdat de docent zo vaag deed."
Dat was niet zo handig Leerkrachten zijn vaak bang dat ouders thuis gaan oefenen. De redenatie is dat dat de toetsuitslagen onbetrouwbaar zou maken. Dat is een gekke gedachte. Voor het theorieexamen voor je rijbewijs moet je ook oefenen. En inderdaad, dat beinvloedt de uitslag. Dat is de bedoeling juist.
Groet,
Miriam Lavell

liedewij

liedewij

03-04-2009 om 11:50

Opheldering vragen

Wat het voor toets is heeft Miriam al doorgegeven. Waarom die leerkracht vaag deed zou ik -als je het graag weten wil- aan de leerkracht vragen. I.p.v. er maar vanuit te gaan en in te vullen dat het opzet is en angst voor oefenen. Misschien had die man/vrouw z'n dag niet of had hij niet in de smiezen dat z'n uitleg niet over kwam.

Liedewij

Bella

Bella

03-04-2009 om 18:13

Vandaag

gedaan en het blijkt inderdaad angst te zijn voor het oefenen. Ik vraag me af waarom, ik weet niet waar ik die lijsten kan vinden
Mirjam bedankt voor je snelle reactie, het is nu duidelijk wat er bedoeld wordt, nu zou ik nog wel eens zo'n lijst willen zien maar de kan ik dus niet vinden.

elsje78

elsje78

05-04-2009 om 13:14

Al vaak afgenomen

Hoi

Ik heb de dmt al vaak gedaan en inderdaad mogen ze niet de exacte lijst oefenen anders leren ze vaak de eerste 20 woorden ofzo al uit hun hoofd (per ongeluk)

Er zijn volgens mij wel 2 versies voor de zekerheid.
Op google staat een hele duidelijke uitleg en ook een stukje van een kaart.

Nog even kort: er zijn 3 kaarten en elke kaart lezen ze 1 minuut, de eerste kaart zijn de makkelijkste woorden, de derde kaart de moeilijkste. Uit de kaarten komt een score en daar wordt een DLE aan gekoppeld (didactische leeftijd) en die moet dan het liefst overeen komen met de didactische leeftijd van het kind. Dit gaat in tientallen, na groep 3 moet het 10 zijn, na groep 4 20 enz. (max dle is dus 60)

groetjes Elske

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.