Juliea
23-04-2012 om 08:39
Dummie de mummie leesnivo
Weet iemand welk leesnivo de Dummie de Mummie serie is? Dus M6 ofzo?

Fransien
23-04-2012 om 11:10
Geen idee
Maar als het is om niet uit de pas te lopen met school, laat het avi-niveau los. Thuis lees je voor je plezier, en die van mij hebben met Dolfje weerwolfje en Geronimo Stilton leren lezen (avi-hoog en avi-uit), veel fijner dan die ongelooflijk domme maan-roos-vis-boekjes.

mamamic
23-04-2012 om 11:18
M5?
Hier een kind in groep vijf dat nu in het derde boek van Dummie aan het lezen is. Maar hij leest wel beter dan groep vijf niveau, ik dacht dat hij officieel op E6 zit. Maar volgens mij is het vanaf E4 goed te doen. Het is vooral belangrijk of je kind 'gepakt' wordt door het verhaal, of het boeit en geprikkeld wordt om verder te lezen. Deze verhalen zijn in ieder geval spannend en met genoeg humor. Zoonlief zat hier regelmatig hikkend van het lachen op de bank. Tegenwoordig leest hij vooral in bed. Jammer, jammer, jammer, want nu loop ik hopeloos achter, ben wel heel benieuwd hoe het is afgelopen nadat Dummie overboord is gevallen. Geweldig verzonnen: een mummie die in het water dondert. Zouden ze hem aan de waslijn hebben gehangen?

lisetje
23-04-2012 om 11:47
Maakt niet uit....
Volgens mij wordt het avi niveau vanaf E4 losgelaten, het leesplezier is danvooral belangrijk.
Bij ons op school wordt op de rugetiketten dus alleen aviS tot avi E4 vermeld en verder niet.
Natuurlijk is het wel belangrijk dat het boek aansluit bij de belevingswereld van het kind.
Lisetje

Juliea
23-04-2012 om 12:25
Daar gaat het niet om
Het gaat mij niet om leesplezier en avi-nivos die dat zouden kunnen verknallen.
Ik wil gewoon weten wat het nivo is maar ik kan het helaas nergens vinden.

Thursday Next
23-04-2012 om 13:05
Bepalen avi
hier:
http://users.skynet.be/aginfo/AVI-bepaling.htm
kan je een programma downloaden om het (oude) AVI-niveau van een tekst te bepalen, dat kan je dan weer omzetten naar het nieuwe, bv hier: http://www.leesgoedplus.nl/leesgoed/leesgoed%20nieuws/852.html

pina
24-04-2012 om 11:50
Avi-uit
Volgens mij is het gewoon avi-uit of, zoals het tegenwoordig heet, avi-plus.
Groet,
Pina

Ilva
25-04-2012 om 14:31
Tosca menten
Waarom vraag je het niet aan de schrijfster: [email protected]. Haar e-mail adres is gewoon te vinden op haar website: www.toscamenten.nl.

Juliea
25-04-2012 om 17:50
Programma werkt niet
Ik heb het boek zelf niet en een stukje van de website werkt ook niet omdat er allemaal woorden in staan die het programma niet herkend. Vreemd trouwens want de woorden rende en kennen herkende het programma niet. Nu bleven alleen de hele simpele woorden over en werd het avi 3.
Wel vreemd dat de een Avi uit zegt en de ander E4?

pina
25-04-2012 om 21:30
Leesniveau
Het is avi-uit, maar vanaf eind groep 4 kunnen veel kinderen het prima lezen. De meeste kinderen kunnen meer aan dan het avi-niveau dat ze op school lezen. Dat kun je beter helemaal loslaten.
Groet,
Pina