Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vic

Vic

24-06-2012 om 23:25

Dyslexietest

Wie weet waarom een dyslexietest voor een kind met ADHD niet wordt vergoed door de ziektenkostenverzekering, en een dyslexietest voor een 'normaal' kind wel? Zijn er dan andere potjes waaruit je een vergoeding kunt krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolijt

Jolijt

25-06-2012 om 00:40

Gevraagd

Ik heb die vraag gesteld toen onze derde getest werd.
Het antwoord was eigenlijk kort gezegd dat het dan een kip/ei verhaal wordt leest/spelt/onthoudt een kind slecht door de ADHD of door de dyslexie.
De dyslexie-vergoeding is er alleen als een kind er niets anders bij heeft.
Ik weet niet of er dan een andere vergoeding is.
Bij het IWAL waar wij de behandeling hadden zaten wel veel kinderen met ADHD, waarvan ik van een aantal weet dat de ADHD (nog niet bekend tijdens test IWAL) door het IWAL niet is vastgesteld en deze kregen de behandeling dus wel vergoedt. Ik weet niet of er ook bij zaten die de behandeling op eigen kosten deden.

Vic

Vic

25-06-2012 om 10:10

Zoiets vertelde de moeder die met het 'probleem' zit ook. Haar zoon krijgt medicijnen i.v.m. de ADHD en functioneert nu prima in de klas, maar de cijfers blijven belabberd. Volgens haar kost de dyslexietest 3000 euro, wat me dan wel weer een veel te hoog bedrag leek. Maar ja, je hebt wel een verklaring nodig om volgens de dyslexieregels te mogen werken.

Iq test

Wanneer je kind al een IQ test heeft gehad, hoeft deze in veel gevallen niet meer over voor het dyslexieonderzoek, dat scheel dus in de kosten. Bij het Iwal kost een dyslexieonderzoek zonder IQtest 560 euro.

Lisetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.