Bezig Bijtje
20-07-2011 om 21:21
Eastpak rugzak: groot of klein?
Was vandaag op zoek met mijn oudste (die naar de brugklas gaat) naar een goede degelijke rugtas.
Alleen komen we er nog niet helemaal uit: het wordt een Eastpak (die werd ons geadviseerd als het stevigst), maar moeten we nu de kleinere nemen of de grotere?
Dochter is bang uitgelachen te worden als ze de grote neemt, maar als ik zo eens die kleinere bekijk vraag ik me af of alles daarin past, hij is net zo groot alseen 'groep 8'rugtas.
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.

Kobalt
20-07-2011 om 21:44
Klein
Hier op het vwo van mijn dochter, is de kleine rugzak echt genoeg. Alleen de gymspullen passen er niet in, maar dat wil je ook niet. Die heeft ze in een apart tas mee.

Elisa Gemani
20-07-2011 om 21:49
Rugtas
Een tijdje terug zou ik gezegd hebben dat je voor het kleinere model zou moeten gaan (zou ik ook hebben gekocht) maar nu ik een paar ouders heb gesproken van ex-brugklassers ben ik blij dat ik een groter en steviger model rugzak voor zoon heb (oude maar nog goede en extra verstevigde Kipling die ooit van mijzelf is geweest). Ondanks het feit dat hij een 80-minuten rooster heeft en een kluisje op school.
Mijn zoon gaat echter naar het Gymnasium en heeft 20 vakken in het eerste jaar. Het hangt er dus ook vanaf hoeveel vakken je kind gaat doen.
Van een paar vriendjes van zoon die naar de Havo gaan en minder vakken hebben heb ik begrepen dat je met dat kleinere model Eastpak (Padded 'R) prima toe kan.
Maar het is en blijft lastig hoor. En zeker meiden willen toch wel heel graag op een gegeven moment een leuke Converse schoudertas oid

ano
20-07-2011 om 22:53
Vwo
Hoi
Dochter gaat naar 3 VWO en is nog steeds tevreden met haar stevige Eastpak, waar lekker veel in kan (tas lijkt hier wel wat op)
http://www.travelbags.nl/artikel/1090/eastpak-provider-rugzak-coal/ag/4/m/11/sort/std/page/1
succes

Foo
20-07-2011 om 23:08
Hier
En hier ook een "kleine" Eastpak, de Padded Pack'R van 24 liter. Dochter gaat naar Gym3 en met al dan niet handig gebruik van het kluisje is de tas groot genoeg. Gymspullen heeft ze, net als de dochter van Kobalt, in een aparte tas maar die zou ze ook echt niet in haar boekentas willen hebben. En volgens dochter word je uitgelachen als je met een extra large Eastpak aan komt want die worden uitgezocht door moeders die denken dat de Padded Pack'R te klein is wat natuurlijk helemaal niet zo is, aldus onze puberdochter.

kaatje43
21-07-2011 om 23:41
Ook de kleine
Is echt genoeg. Daarbij ken ik ook jongens die na een paar jaar toch de grote inruilden voor een kleine.

Bezig Bijtje
22-07-2011 om 13:07
Ook de kleine voor het vwo?
Mss. handig om er nog even bij te vermelden: ze gaat naar het vwo....geen idee nog hoeveel boeken...

Vic
22-07-2011 om 14:02
Wachten
Ik ben eigenlijk van plan om te wachten met het kopen van een tas tot we wat meer weten over de vakken en het rooster. Dochter heeft de eerste week van september een soort introductieweek, waarin ze ook haar rooster krijgt. Die week is ze ook nog een dag vrij, dus dan kunnen we mooi een tas gaan kopen. Ze heeft er twee op het oog, dus hopelijk voldoet een daarvan.

Vera*
22-07-2011 om 16:37
Zoon
Zoon heeft een grote Eastpak van marktplaats gekregen. Verder kregen zoon en dochter die zomer allebei een tas en koos zoon een Eastpak postmanbag. De postmanbag wordt het meest voor school gebruikt en die grote (natuurlijk) al heel snel niet meer in de brugklas. Zoon heeft ook een kleinere Eastpak rugzak en die wordt gebruikt voor gymspullen of als er écht weinig meehoeft naar school.

annet
22-07-2011 om 16:37
Ook wachten
Vorig jaar (brugklas gym) hebben we gewacht totdat we rooster hadden en alle boeken. Dochter heeft toen gekozen voor de grote eastpak. Die gebruikt ze nog steeds graag, ze gaat na de vakantie naar de 3e.
Overigens hebben wij de rugzak via marktplaats gekocht. Juist met het idee dat het dan minder erg is als ze de tas maar een schooljaar zou gebruiken. Ik geloof dat we 25 euro betaald hebben voor een prima rugzak met kassabon (in verband met de garantie)

Astrid
22-07-2011 om 17:27
Hier 23 liter
Mijn zoon gaat nu naar 3 vwo en heeft geen eastpack, maar een andere tas. Net geken op hun site en daar gaat 23 liter in. Tas heeft hij vanaf dag 1. Past allemaal prima. Ook met 8 vakken op een dag. Hij neemt vaak ook nog een leesboek mee en er zitten vaak ook nog overbodige spullen in ( van tekenen e.d.)

Marie
22-07-2011 om 21:32
Rooster is hier al bekend
Hallo
Hier stonden de roosters voor het aankomende schooljaar gisteravond al op de website van de school. Vind ik echt ideaal, vooral vanwege de planningen voor muziekles, sport, etc.
Misschien is dat op de website van de scholen van jullie kinderen ook zo?
Groetjes

Elisa2
22-07-2011 om 22:09
Gewone eastpak te klein
Mijn zoon is dan blijkbaar de enige die de Eastpak te klein vond. Hij wilde rond de herfstvakantie (net als zijn vriendje) de laptop Eastpak tas (kassa) nadat hij net de gewone Eastpak had gekregen.
Ik heb het niet gedaan, want ik ben de verschrikkelijkste mama van de hele wereld Maar eerlijk is eerlijk, eigenlijk was de Eastpak echt te klein op dinsdag en donderdag.
Op dinsdag en donderdag had hij 7 vakken, allemaal met boek en werkboek. Bij biologie en Muziek moest het werkboek verplicht in een grote multomap, tel uit je winst. Dat zijn al gauw 11 boeken en 2 multomappen met nog een aantal schriften, een etui en de agenda.
Ik heb de tas helpen indelen als het niet lukte en dan ging het net met veel moeite dicht. Maar dat die rits nog heel is, snap ik eigenlijk niet zo goed.
Nu denk ik dat ik toch maar naar een nieuwe ga kijken want dat is geen doen, maar Marktplaats is misschien een goed idee. Al jullie kinderen vonden zo'n grote stom , dus die zetten hem misschien wel voor een leuk prijsje te koop.

FayW
23-07-2011 om 10:45
Pelle
Eerder meenemen is toch niet handig i.v.m. huiswerk? Dat kan je ook voor muziek krijgen...

FayW
23-07-2011 om 15:44
Ja pelle
Huiswerk eerder maken is een idee. Maar ik denk dat een grotere tas aanschaffen praktischer is. Je moet niet teveel verwachten mbt vooruit plannen van middelbare scholieren .

Elisa2
23-07-2011 om 16:11
Plannen van huiswerk, apart verhaal.....
.... is een meerjaren leerlijn voor mijn kind....
Dit zou een compleet boekwerk kunnen worden ipv alleen o.t. antwoord Laat ik het kort houden:
Na een aantal weken stress, waar is mijn boek???, hebben we afgesproken dat alles mee naar huis MOEST. In ieder geval voor het weekend.
Zoon heeft toen zelf besloten, dat hij gewoon alles altijd meeneemt. Rust in je hoofd is ook veel waard. En stress heeft hij zo al wel genoeg .....

kaatje43
23-07-2011 om 19:35
@pelle
In principe zullen ze de brugklassen niet tot 16.00 uur op school houden. Is naar mijn weten tot nu toe ook nog niet gebeurd. Maar ja, zeker weten doe je het niet natuurlijk.

Kobalt
23-07-2011 om 20:14
Laatste uur
O jawel hoor. Hier had dochter het eerste jaar steeds op twee dagen les tot het negende uur (kwart over 4 afgelopen). En die dagen wisselden per 3 maanden. Ze had dan wel weer vaak het eerste uur vrij. Een periode hoefde ze maar een dag het eerste te beginnen.
O, die roosters wisselen overigens ook nog regelmatig tussendoor. Dan is er een docent ziek of zo, en dan schuiven ze weer wat. Als je veilig wilt zijn, kun je beter elke sport/hobby na dat negende uur plannen. Maar mijn ervaring is, dat de meeste pubersporten/hobby's ook dan pas beginnen.
Het schijnt een zeer ingewikkelde klus te zijn, dat maken van die roosters.

Elisa2
24-07-2011 om 11:35
Tot 4 uur les
Ook hier in 1 Havo op maandag les tot 4 uur.
En ik ken een jongen die in 1 Atheneum zelfs twee dagen per week een rooster had van 11 uur tot 16 uur, dit duurde maar 3 maanden, maar toch.
Er wordt vaak na de vakanties geschoven met het rooster. Daardoor hebben we al eens de muziekles moeten verzetten, maar dat was geen groot probleem, dankzij de flexibele leraar.
Nu voor de zomervakantie heb ik bij beide kinderen gezegd dat we natuurlijk wel rekening moeten houden met de schoolroosters en dat ik zo snel mogelijk meld als er een probleem is. Veel scholieren (ouder dan 12) hebben dat natuurlijk en niemand keek er vreemd van op.