Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-09-2015 om 19:49
Onze dochter heeft altijd mooie rapporten gehad en citoscores van II/B tot III/C.
Werkhouding is altijd een puntje geweest, ze is niet gemotiveerd en moet echt bij de les worden gehouden, maar gedrag was wel telkens V of RV. Desondanks zijn haar methodetoetsen altijd prima.
Mijn man is er daarom altijd vanuit gegaan dat ze minimaal Havo zou gaan doen. Nu ze in groep 7 zit en we ons een beetje verdiepen in schooladviezen, blijkt dat ze o.b.v. haar gewoon gemiddelde cito's en werkhouding waarschijnlijk een VMBO-t advies krijgt. Mooie rapportcijfers of niet.
Dit had hij niet verwacht en rekent het haar nu aan dat ze niet hard genoeg haar best doet op haar cito's en wijst haar hier ook op.
Ik heb zoiets van, "dit is onze dochter", ze mist de intrinsieke motivatie maar doet als wij het zeggen wel gewoon netjes haar leer- en huiswerk en haalt daardoor goede cijfers voor haar taakjes.
Ik wijs haar nog steeds / weer erop dat ze echt moet blijven opletten. Daar zitten ook consequenties aan vast, daardoor blijft het afdwalen binnen de perken. Dat, en haar aan haar huiswerk zetten is volgens mij voldoende om te doen.
Ben ik te soft of hij te streng.
12-09-2015 om 23:05
gymnasium
Het gymnasium bij ons in de stad had tot vorig jaar als eis een havo/vwo advies. School ging er blijkbaar vanuit dat je je kind niet inschrijft tenzij je er zeker van bent dat je kind dat kan.
13-09-2015 om 08:30
vlinder
'School ging er blijkbaar vanuit dat je je kind niet inschrijft tenzij je er zeker van bent dat je kind dat kan.'
Of wil. Kinderen worden in deze draad soms als willoze slachtoffers van hun Tijgerouders opgevoerd, maar ik kan zat kinderen die heel stellig waren over hun school- en niveaukeuze
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.