Nikus
01-02-2010 om 18:13
Een eindtoets en een ziek verdrietig kind.
Zoonlief heeft morgen zijn Cito eindtoets nu is het mannetje ziek. Geveld door de griep. De hele dag heeft hij op de bank gelegen met koorstwangen en was hij heel bezorgd dat hij de toets niet kan maken morgen.
Inderdaad is hij echt te ziek om morgen naar school te gaan maar nu maakt hij zich ernstige zorgen.Immers hoe nu verder en in zijn beleving mag hij straks niet naar het VO.
Natuurlijk is dat niet aan de orde maar het manneke maakt zich mega zorgen.
Wie heeft dit ook al eens aan de hand gehad en hoe ernstig is het als de toets niet tegelijk gemaakt wordt met de meute?
Ik denk met mijn nuchtere verstand...ziek is ziek!

Melleke75
01-02-2010 om 18:20
Later maken.
Als het goed is heeft hij nog een mogelijkehid om de toets te maken en dan op de computer dacht ik. beterschap!

Vera*
01-02-2010 om 19:03
Wat ik weet
Als ik het wel heb moeten de cito's op vrijdag naar het postkantoor gebracht worden. De toets kan dan nog wel gemaakt worden maar telt niet mee voor het cito-schoolgemiddelde. De uitslag wordt dan door de leerkracht handmatig bepaald aan de hand van de scorelijst van het cito.
Zoon heeft vorig jaar de eerste cito dag gemist en is op woensdag wel weer op school geweest. Op vrijdagochtend heeft hij toen de opgaven van dinsdag gemaakt en zijn zijn antwoorden nog samen met de rest naar het cito gestuurd.

juf
01-02-2010 om 19:26
Idd computer
Op onze school ook wel eens meegemaakt. En inderdaad wer de toets naderhand op de computer gemaakt. Volgens mij zijn daar bepaalde dagen voor...soort inhaaldagen.
Gewoon op school vragen. En inderdaad ziek is ziek....
Ziek de toets maken schiet ook niet op
Probeer hem gerust te stellen of laat de leerkracht dat doen .

Annet
01-02-2010 om 20:22
Hier vorig jaar ook gehad
Kind was twee van de drie dagen ziek.
Ze heeft de cito een week later ingehaald, geen aparte inhaaldag dus. Het gevolg was wel dat ze een handmatig ingevuld formulier kreeg, maar dat was niet erg (wel de uitslag controleren, bij ons zat er een fout in).
Let op de omstandigheden waarin je zoon de toets inhaalt. Dochter zat twee dagen in het magazijn naast de klas. Lekker rustig, dat wel. Maar het was ook een erg vreemde omgeving voor haar. Voor haar heeft dit geen effect gehad op de uitslag, die was precies volgens voorspelling. Maar dat kan voor jouw zoon weer ander zijn.
Onze bezorgdheid was vooral de eerste dag die ze wel meegedaan had. In hoeverre was ze toen al ziek? Juf heeft haar antwoorden bekeken en kon ons vertellen dat we ons niet bezorgd hoefden te maken.

Nikus
02-02-2010 om 17:39
Zoon is geweest
We hebben goed overleg gehad met school en zoon wilde perse toch de toets maken. (lang leven het autisme)
Hij heeft het gered. Volgens zoon een makkie.