Aapie
09-03-2009 om 09:24
Eerste dag school.
Onze oudste dochter is gisteren 4 jaar geworden en mocht vandaag voor het eerst naar school. Ze was al een aantal keer gaan oefenen en dat was heel goed gegaan. Dus vandaag met vrolijke dochter naar school. En daar begon het drama. Ze wilde niet, ze wilde weer mee naar huis. Ze klampte zich hellemaal aan me vast en de juf heeft haar los moeten halen. Juf heeft dochter mee de klas in genomen. Dochter krijsten de hele boel bij elkaar en bleef schoppen en slaan. Ben toen maar weg gegaan ik kon het niet langer aan horen. Vindt het zo sneu het liefste had ik haar gellijk weer mee naar huis genomen. Zit nu met tranen dit te typen.
Ach moest het gewoon even kwijt, Hopelijk gaat het morgen beter.
gr Aapie
Salie
09-03-2009 om 09:40
Aapie
Hoi,
Wat moeilijk he? Ik wil je alleen even zeggen dat het veel vaker voorkomt hoor en dat ze waarschijnlijk na 5 minuten alweer stil was, maargoed moeilijk is het voor moeder wel he?. Soms zie je het bij kinderen in groep 2 ook nog weleens hoor. Hoop dat het goed gegaan is.
Succes.
Gr. Salie
SuusMaria
09-03-2009 om 09:41
Heb je iets afgesproken met de juf?
Meestal is het nl. na een minuut of 5 wel over. Bij ons is de afspraak dat als het kind blijft huilen, mama of papa wordt gebeld. En ook bellen wij vaak als het idd na 5 min.over is om te zeggen dat het nu goed gaat met Pietje/Marietje. Sterkte hoor, Suus
Aapie
09-03-2009 om 10:29
Net gebeld
Heb net even gebeld en het gaat goed. pfff wat een opluchting.
gr aapie
Manda Rijn
10-03-2009 om 09:37
In dochters klas
zit nu ook een nieuw kindje, ze zit er al een paar weken maar elke ochtend is het krijsen, gillen, keihard huilen, op de grond liggen, naar buiten willen rennen.
En zodra de ouder weg is gaat ze zitten, wordt ze rustig en heeft ze een prima dag.
Dit weet ik omdat mijn dochter laatst jarig was en ik het eerste half uur in de klas erbij mocht zijn.
*Lotus*
10-03-2009 om 11:07
Herkenning
Onze zoon doet precies hetzelde als het zoontje van Berber.
Ik ga er ook maar vanuit dat het goed gaat.
Op de dinsdag hebben ze een andere juf. Vorige week heeft ie de hele ochtend gehuild en niemand heeft mij gebeld. Daar baalde ik wel een beetje van.
Hoe gaat trouwens bij jullie het welkom in de klas?
Als de kinderen binnen komen worden alleen maar de kindjes verwelkomd die naar de juf gaan. Tegen de andere word niets gezegd. Ik vind dat ook een beetje vreemd, maar misschien verwacht ik teveel.
Zucht.. ja ik vind het ook een grote overstap. Ik probeer in ieder geval niets aan mijn zoon te laten merken, want dan kan het wennen nog wel heel lang duren denk ik.
Sterkte allemaal met de net schoolgaande kindjes!