Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
blauwtje

blauwtje

18-06-2011 om 21:28

Einde aan het getwijfel:

Het afgelopen jaar ben ik hier een paar keer geweest met twijfels over waar mijn kinderen het beste heen konden.

Afgelopen week is duidelijk geworden dat ook mijn jongste, die me de grootste hoofdbrekens bezorgde, vanaf volgend schooljaar naar de Leonardoschool kan.

Ik ben zooooo opgelucht.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de duwtjes en bemoediging. Ik vond het heel moeilijke beslissingen. Het is allemaal gelopen zoals het gelopen is.
Mijn les is dat ik beter heb leren onderscheiden tussen waar ik me druk over maak en waarover niet. En vooral dat ik niet meer streef naar goed of adequaat maar puur naar optimaal. Ik hoef mijn keuzes niet te kunnen overzien, het is voldoende als de huidige situatie slecht is en de stap naar de andere school voor de komende twee jaar een verbetering lijkt op te leveren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

18-06-2011 om 22:17

Fijn!

Heb het zelf net meegemaakt een wisseling van school en weet dus hoe moeilijk het besluit kan zijn. Maar idd wat je zegt als de huidige situatie slecht is en er geen zicht op verbetering is, moet je wel!
Je hebt dus gewoon een goed besluit genomen.

Asa Torell

Asa Torell

18-06-2011 om 22:18

Goed om te lezen, ik was al benieuwd hoe het er inmiddels voorstond! Aangezien ik me al iets over in deze maand kunnen testen dacht te herinneren.

blauwtje

blauwtje

18-06-2011 om 22:25

Reactie

@Asa We wilden pas testen na zijn zesde verjaardag. Overwegingen waren dat oude school serieus leek bij versnelling (niet uitgekomen) en dat WISC beter oplossend vermogen heeft, vooral in de uitersten van de kromme. Als je een slimme kleuter van bijna 6 een kleutertest geeft weet je nog niet veel over zijn profiel omdat hij wschl overal hoog scoort.

Maarrehh... met je geheugen is niets mis ondanks de hormonen? Hut ab!
@Fianna ja, haha, dat klonk wel heeeel verleidelijk, dat verhaal van jou. Ik heb ook nog op je in gepraat dat je het moest doen (onder mijn normale nick). Leuk dat het zo goed uitgepakt is en dat je dat ook nog hier hebt verteld. Ik heb natuurlijk het voordeel dat ik oudste voor heb laten gaan. Dus nu is de stap kleiner geworden.

Thursday Next

Thursday Next

18-06-2011 om 22:30

Fijn

Fijn, blauwtje! Dat zal wat rust geven.
En hierbij kan ik je ook melden dat onze oudste volgend schooljaar een plek heeft op de Leonardo! We hebben er bij de meeting over zitten praten, ik had toen een andere nick. Ze heeft er erg veel zin in.

blauwtje

blauwtje

18-06-2011 om 22:33

Zo donderdag!

Dat heeft dan ook nog even geduurd..
Je had wel kortgeleden verteld dat het bijna rond was, ofzo... toch?
Benieuwd hoe het straks bij jullie uitpakt. Zij heeft meer de leeftijd van mijn oudste bij de overgang (hij was net 9). We moeten maar even evalueren bij de Herfstwandeling, als dat je wat lijkt. Ik word geloof ik meetingverslaafd....

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-06-2011 om 22:43

Mooi!

Dat is goed nieuws. Ik vroeg mij al af wanneer je uiteindelijk toch 'overstag' zou gaan... Succes met de overstap. Heeft hij er zelf ook zin in?
En ik weet nu opeens ook wie Thursday Next is (of zitten er nog meer OOL'ers in dezelfde situatie?)

blauwtje

blauwtje

18-06-2011 om 22:49

Haha ijsvogel (o.t.)

Nee hoor, volgens mij heb je raak gemikt.

Ik vind het vooral zo grappig tegen de achtergrond van haar T-shirt teksten, die pasten eigenlijk helemaal niet bij haar oude nick. Die vrouw is een doordenker, Donderdag Volgende dekt de lading veel beter.

Asa Torell

Asa Torell

18-06-2011 om 22:54

Blauwtje

Ja, gaat goed hier, zowel geheugen als de rest van het fysiek en ook verder. Ik dacht trouwens dat je zowiezo tot de 6e verjaardag moest wachten, maar nu begrijp ik dat er een licht keuze-element in het wachten zat. Waardoor ondertussen wel duidelijker kon worden dat het ook echt nodig is (qua oude school) zo te lezen... En begint hij nu ook in een echte leonardo-klas? Ik meen me iets te herinneren van dat die voor zijn leeftijd niet beschikbaar, of vol, waren op de nieuwe school?

Thursday Next

Thursday Next

18-06-2011 om 23:25

Haha blauwtje

ja ik wilde mijn nick ook aanpassen aan mijn shirttexten, vandaar. Je hebt het goed hoor IJsvogeltje!
En ik wil graag evalueren, leuk! In de herfst geen verjaardagen hier dus dan kan ik vast wel meeten. En anders mag je me ook mailen op mijn oude nick apestaart yahoopunt com.

blauwtje

blauwtje

19-06-2011 om 09:16

Asa

School neemt pas aan vanaf zes/groep 3. Testen kan eerder, dan weet je al dat hij erheen mag. Maar het kost een euro'tje of 6-700 en de testen voor kleuters zijn genormeerd op kleuters, terwijl zoon didactisch ergens tegen groep 5 aan hangt. Een kleuter die voor het slapen gaan nog even lekker een half uurtje de Bosatlas ter hand neemt. Dan kan je dus alleen maar meten dat hij afwijkt, maar niet exact in welke mate en voor welke deelgebieden.
Achterlijke apekool dat kleutertesten, want voor zover IQ al een eigenschap is, blijft die grillig tot een jaar of 16.. even kort door de bocht. En de ontwikkeling bij kleuters is nóg veel grilliger, daar vertel ik niets nieuws mee .
Maar goed, als ik mee gedaan had aan die achterlijke apekool had ik wel een half jaar geleden al duidelijkheid kunnen hebben. En als ik geweten had dat die school dat versnellen echt alleen in eigen belang deed had ik mijn zoon naar de normale kleuterklas van die Leo laten gaan. Nou ja, achteraf... vooral dat ze niet serieus aan VVV zouden gaan doen had ik niet voor mogelijk gehouden.

Maar waarom vertel ik dat allemaal, dit soort gedetailleerde vragen kan prima wachten tot volgende week

Fianna

Fianna

19-06-2011 om 12:30

Blauwtje

'Ik heb ook nog op je in gepraat dat je het moest doen (onder mijn normale nick).'

ja, ik weet het nog, weet dus wie je 'normaal' bent. Ondanks mijn rare vergeetachtige hoofd, kan ik dat soort dingen dan weer wel onthouden

Yta Chalne

Yta Chalne

19-06-2011 om 13:18

Fijn!

Wat een fantastische beslissing. En ook zo lekker (hoewel volkomen onbelangrijk) om dan weer gewoon één school te hoeven bezoeken. Wat een jaar, zo.
De meeting ga ik toch maar skippen na ampele overwegingen (wandelen, eten, tja), maar ik wil er wel alles van weten

blauwtje

blauwtje

19-06-2011 om 16:57

Yta (o.t.)

In het productenboek staat volgens mij de full-service gemiste meeting. Dat is met schriftelijk roddelvragen/opdrachten tot onderzoek vooraf, gevolgd door een mondelinge nabespreking. Eventueel aan te vullen met persoonlijk wederwaardigheden naar smaak. Zo is mijn echtgenoot na een half jaar Milano nu toch aan de Corleone toe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.