Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Einde schooljaar: kadootje juf

Einde schooljaar en dus kleinigheidje juf (uit twee klassen en dus 4 stuks). Twee ervan werken 1 dag in de week, de andere twee 4. Laatst zag ik bij de kruidvat iets aardigs: een boeketje van snoep. Maar die hebben ze niet meer. Voor alle vier een bloemetje, dat wordt iets te gek, vinnik. Wat doen jullie? .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

26-06-2012 om 17:54

Tip

Ik heb weleens tuinfakkels gegeven. Kost weinig, bijv bij Xenos, en ik gaf er dan drie of vier als alternatief boeket..)

Alleen

als kind zelf wil dan liet ik een tekening maken, of een ander werkje. Ook wel eens een bloem uit de tuin laten knippen, of een cakeje gebakken. Het is imho iets van het kind voor zijn juf. Niet van moeder aan leerkracht.

Einde schooljaar

Ik houd het altijd heel simpel. Gewoon een roosje, kan ze er een bosje van maken.
Ik moet de leerkracht wel heeeel erg aardig vinden om iets anders te geven.
Aan de andere kant denk ik ook niet echt dat de juffen en meesters staan te wachten op al die goedbedoelde kado's

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Rafelkap

Rafelkap

26-06-2012 om 18:33

Samenspannen

Bij ons verzamelen de ouders geld in en kopen hiervan een cadeau (anders zijn er 30 frutsels) en van tekeningen van alle kinderen een boek gemaakt.

Hanne.

Hanne.

27-06-2012 om 08:46

Wat is mis met frutsels?

Wat is er mis met frutsels?

Als je gaat inzamelen wordt het imo een cadeau van de ouders aan de juf. Of leveren de kinderen hun zakgeld er voor in? Is een cadeau van 30 euro beter dan 30 frutsels? Een frutsel zou ik zonder gewetensbezwaren weg gooien als ik het niets vind. Een cadeau in die prijscategorie niet.

Als de kinderen de juf leuk vinden maken ze vaak een 'frutsel' (mok beschilderen, theedoosje versieren, tekening of wat zij willen). Als je de kinderen juf niet aardig vonden zeggen ze aan het einde van het jaar netjes 'bedankt' en daar blijft het dan weer bij.

Rafelkap

Rafelkap

27-06-2012 om 09:33

Echt cadeautje

Op frutsels vind ik niks tegen, mits zelf gemaakt door het kind. Maar wat is er mis met een echt leuk cadeautje? Ik wil onze juf die zoon heeft leren lezen en schrijven bedanken! En dan niet iets wat in de kliko belandt. Hoe moet een juf in haar loopbaan alles bewaren en overal mee naar toe verhuizen? Dus hoppa: een zak juffenthee, evt. een mooie bos bloemen (of alle kinderen een bloem mee)of iets lekkers en evt iets echt leuks (of cadeaubon). Alle ouders kunnen toch wel een euro missen, dan heb je al gauw een leuk bedrag met die grote klassen

Hanne.

Hanne.

27-06-2012 om 11:17

Cadeau van ouders of van kinderen

Tuurlijk als jij de juf wil bedanken moet je dat vooral doen, maar ik krijg altijd een beetje de kriebels als de ouders (door de sociale druk min of meer verplicht) een donatie doen die dan wordt gepresenteerd als cadeua van de kinderen.

Overigens vraag ik me af of juffen die 'echt leuke' cadeau's zo leuk vinden. Ouders kennen de juf toch meestal niet zo goed, dus het wordt toch vaak een vrij algemeen, standaard cadeautje (niet iedereen houdt van thee, chocolade, of body lotion).

Mama 5

Mama 5

27-06-2012 om 11:26

Psies hanne

De juffen die ik privé ken, zijn allemaal duidelijk. Ze hebben het liefst een tekening of een kaart. Die kunnen ze, als ze willen bewaren. Sommigen hebben voor ieder schooljaar een plakboek. En anders is het het gebaar dat telt.
Een groot gezamenlijk cadeau is gênant. Vooral als je collega's dat dan niet krijgen. Een beduimeld door een kind uitgezocht stukje zeep of een bloem uit de tuin, is dan wel weer ontwapenend. Maar dan is het het leukste als het echt een cadeau van het kind is.

Hier de c/p van mijn reactie...

...die ik in de draad van Fleur had gegeven in basisschoolleeftijd:
De juffen die ik persoonlijk ken (en die dus eerlijk zeggen wat ze vinden) zijn het blijst met "iets zelfgemaakts" van het kind. Als het kind van knutselen of tekenen houdt, dan ligt het voor de hand en anders verzint het kind zelf misschien wel iets heel leuks? (een zelfverzonnen recept opgeschreven, zelfgemaakte vloeibare zeep, een gedicht, bedenk eens iets voor niet-creatief aangelegde kinders).

Zelf getekend/geschreven

Ik liet mijn kinderen zelf iets knutselen, tekenen of een kaartje schrijven. Als ze dat wilden tenminste. Mijn jongste weigerde meestal. In ieder geval ging ik wel met kind een hand geven om te bedanken en een goede vakantie te wensen. Maar met alle parttime juffen (+ zelf niet alle dagen op het schoolplein) zal ik er weleens eentje vergeten zijn.

suus36

suus36

28-06-2012 om 22:17

Wat vindt juf leuk

Ik ben zelf juf en vind het eigenlijk het leukst als de kinderen zelf iets knutselen. Maar eigenlijk vind ik alles leuk. Alleen een bedankje is ook prima, maar als ik van niemand iets krijg, voel ik me wel wat sip is gelukkig nog nooit gebeurd. Gaat niet om het materiële, maar meer het emotionele. Ik vind het altijd verschrikkelijk om mijn klas uit te zwaaien. Je bent zoveel tijd met die kinderen samen geweest. Toch leuk als ze laten merken dat ze mij ook een beetje gaan missen Ik geef ze trouwens altijd ook een kleinigheidje.

Groetjes,
Suus

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marianne

Marianne

29-06-2012 om 23:44

Het mooiste cadeau ooit....

...zat gister in mijn mailbox. Een ontroerende mail van ouders wiens kind ik jaren in de klas heb gehad en dat vorig jaar naar het so is gegaan. In de mail schrijven ze hoe goed het nu gaat met hun kind en hoe blij ze zijn dat het goed met kind gaat dankzij ons geloof in kind, in hun en dankzij alle tijd die we eraan hebben gespendeerd.
Echt, daar kan geen chocolaatje tegenop .

Marianne

Evanlyn

Evanlyn

02-07-2012 om 13:02

Ja,

zo'n brief heb ik ook wel eens geschreven. Het is zo'n mooi moment om je hart uit te storten over iets dat heel erg goed is gegaan, in plaats van aldoor maar te moeten opdraven voor dingen die verkeerd gaan. Heel mooi, heel inspirerend voor zowel schrijver als ontvanger.

Aan cadeautjes en brieven doe ik ook alleen als ik het echt meen. Een juf en meester van dit jaar krijgen dus niets, de andere wel. Ach, het zal ze niet eens opvallen, denk ik, het is meer voor mezelf.

Verbazing...

Ik zit dit met verbazing te lezen, een kadootje van de juf voor het einde van het schooljaar. Heb ik hier nog niet gezien. Hmm.. misschien komt dat wel omdat ze hier aan het einde van het schooljaar juffendag vieren en dan krijgen ze al een kadootje.

Tango

Tango

03-07-2012 om 09:59

Ik sla dit jaar over

Juf van Tangodochter vierde vorige week haar verjaardag en heeft toen een kadootje gekregen. Andere juf staat maar 1 dag in de week voor de klas. Deze juf vindt Tangodochter ook niet echt aardig (ze wil weleens flink schreeuwen) dus geen idee waarom ik die een kadootje zou geven.
Bij Tangozoon zijn we over beide juffen niet echt te spreken. Hij gaat niet voor niets naar de parallelklas volgend jaar, met twee superjuffen. Ergens hierboven wilde iemand de juf iets geven omdat zij haar kind had leren lezen. Dat is bij ons ook al geenszins het geval. Tangozoon kon al lezen toen hij in groep 3 kwam en is nauwelijks vooruit gegaan hierin.
Daarom sla ik een jaartje over met kadootjes geven. Volgend jaar weer, want dan verlaat Tangodochter de school en heb ik hopelijk bij Tangozoon wel een reden de juffen te belonen.

Fiorucci

Fiorucci

03-07-2012 om 13:04

Hier...

Hier hebben we zelf potjes aardbeienjam gemaakt voor de juf en klasseassistent.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

04-07-2012 om 14:11

Hier

Dochter in een kleuterklas, met 2 juffen, 2 om 3 dagen. Ze heeft uit zichzelf gezegd dat ze voor beide juffen een strijkkralenwerkje wilde maken, voor de een een bloem, voor de ander een vlinder. lintje er door, in gepakt,zelfgetekend kaartje erbij en klaar! Ik vind dat het vooral iets van het kind moet zijn, ze doen tenslotte ook gewoon hun werk, waar ze voor betaald worden (ik vind het nog wat anders als een juf weggaat of echt beduidend extra's gedaan heeft voor een kind, maar dan nog). Ze hadden overigens beiden een mand vol cadeautjes gekregen, dus blijkbaar is het wel gebruikelijk. En volgens man zaten er best grote cadeautjes bij. Zelf vind ik dat dus niet nodig, maar goed dat is voor ieder persoonlijk.

Lynn

Mama_Lynn

Mama_Lynn

04-07-2012 om 14:12

Kinderen ook

Kinderen kregen trouwens ook van beide juffen een aardigheidje; potloodjes en een bellenblaas.

Lynn

caropiet

caropiet

09-07-2012 om 16:41

Knutsel

Dit jaar ben ik klassenmoeder, en met de klas maken we een rapport voor juf als afscheidscadeautje: iedere leerling vult een kort rapportje in over de juf (wat vind je het leukst van de juf, kan goed voorlezen ja/nee/... etc) en maakt op de achterkant een tekening van de juf.
Daarnaast geven sommige ouders (een kwart, denk ik zo) nog individueel een aardigheidje, maar persoonlijk vind ik dat overdreven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.