Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-05-2011 om 17:48
Hoijoi,
Ik vind het toch leuk om dochter even af te ronden hier op 'ouders en school'. Immers dochter scoorde destijds D's en E's op de kleutercito's, moest blijven zitten, waar wij het toen niet mee eens waren. Ze mocht toen (na een hoop gedoe)toch door gaan. Gaande haar lagere schoolcariere bleek ze erg slecht in rekenen en supergoed in taal. Vandaag de dag is ze 11 jaar, zit ze in groep 8 en kreeg een dikke havoscore. Ze is ingeloot op de school waar ze persé naar toe wilde (veel kunstvakken) en is er erg gelukkig mee. Wij ook
Hoewel er volgens mij niet veel meer kleuterverlengd wordt vandaag de dag...tenminste ik ben hier een tijdje niet geweest, maar bij ons op school is er toch echt een ommeslag geweest, vond ik het toch leuk even dochters eindresultaat te melden.
Groet! Jan
20-05-2011 om 08:38
Jan!
Wat leuk om weer van je te horen! En wat super dat je dochter op de school van haar voorkeur is beland!
Grote nieuwe en steeds zelfstandiger stappen.
Cool!
Groet,
Miriam Lavell
20-05-2011 om 10:19
Mooi zo!
Gefeliciteerd!
Zes jaar geleden heb ik een moeder (met 'ammunitie' van dit forum) geholpen haar dochter tegen de wens van de school in van groep twee naar drie te krijgen i.p.v. kleuterverlengen. School ging onder protest akkoord, een juf had weinig op met de 'pushende' moeder en beweerde dat dat meisje onherroepelijk onderuit zou gaan. Dat meisje heeft een prima schooltijd gehad en gaat nu naar het gymnasium. Lekker puh.
Overigens is het fenomeen kleuterverlengen inmiddels zo goed als uitgestorven op deze school, gelukkig.
Een hele fijne middelbareschooltijd gewenst voor je dochter.
skik