Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Brugmam

Brugmam

23-06-2012 om 13:48

Engels

Het heeft lang geduurd, brugkind kon al die tijd zijn cijfers hoog houden door goed woordjes te leren en opeens heeft hij zijn allereerste onvoldoende binnen voor alle vakken van het hele schooljaar en dan meteen een 1,5
Luistervaardigheid dus.

Wat nu? Ik denk dat hij meer engelse programma's moet gaan kijken maar welke? Kinderprogramma's zijn niet per definitie beter te begrijpen voor hem en als hij er geen touw aan vast te knopen vindt motiveert het hem niet. Hij kan ook nog steeds de engelse DonaldDuck niet lezen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mea Proefrok

Mea Proefrok

23-06-2012 om 14:01

Favoriete films

Ik zou hem naar zijn favoriete Engelstalige films laten kijken met Engelse ondertiteling. Hij kent het verhaal dan al en kan de dialogen beter volgen. Gamen werkt ook goed, trouwens.
En de songteksten van muziek die hij leuk vindt uitprinten en dan samen luisteren en de woorden die hij niet kent, vertalen. Alles binnen een context aanbieden, anders blijft het niet hangen.

josce

josce

23-06-2012 om 18:29

Mijn dochter vond dit heel leuk

http://www.kb.nl/galerie/tijdschriften/102.html

mirreke

mirreke

23-06-2012 om 18:30

En misschien luisterboeken

je hebt heel veel luisterboeken in het Engels, van Harry Potter tot van alles en nog wat. Zou dat wat zijn? Als hij lekker op zijn kamer rommelt, of voor het slapen gaan?

Fiorucci

Fiorucci

23-06-2012 om 20:10

Cartoons

En tekenfilms? Mijn zoon,nu 20,keek als klein kind al graag naar Cartoon Network, wat toen nog voor een groot deels engelstalig was. Hij heeft er veel van opgepikt. Overigens,als je zoon moeite heeft met Donald Duck in het engels, is luistervaardigheid dan wel het enige probleem? Kent hij de engelstalige pockets van DD? Die zijn speciaal gemaakt om engels te leren.

Annet

Annet

23-06-2012 om 21:50

Of disneyfilms, sponge bob of avatar

Die zijn ook wel in het Engels te vinden, zonder ondertiteling.
Het beste werkt inderdaad een verhaal dat bekend is zodat het volgen niet te moeilijk is.

Annet

Annet

23-06-2012 om 21:51

Of jeugdjournaal in het engels

Die zal er ook wel zijn, ergens op een site.
Hier kreeg dochter de tip om de Duitse versie te bekijken. Niet te moeilijke onderwerpen in een filmpje van een kwartier. Goed te overbruggen per dag.

dc

dc

23-06-2012 om 23:54

Onderdompeling

Zonder moeite te doen, zal hij het niet leren, dus hij zal toch motivatie voor iets moeten vinden.

Volgens mij is de beste manier onderdompeling met iets wat hij leuk vindt. Zet een paar weken lang enkel engelstalige tv op

Luistervaardigheid

google eens op luistervaardigheid engels. Waarschijnlijk kom je bij oefeningen uit op A1-niveau, korte geluidsfragmenten van bijvoorbeeld de omroep op het vliegveld. Met vragen erbij.
Heeft je kind bij zijn methode geen digitale ondersteuning of een cd-rom?

Tsjor

Tirza G.

Tirza G.

25-06-2012 om 17:09

Newsround

Is volgende mij het Engelse jeugdjournaal. Elke dag om half 7 (of half 6, of half 8, afhankelijk van de zomertijd enzo). Op de BBC, dus 'gewoon' op TV.

Tirza

Vera*

Vera*

30-06-2012 om 22:27

Of deze site

http://elt.oup.com/student/headway/?cc=nl&selLanguage=nl

Je kunt ook luistervaardigheid oefenen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.