Andre Haardt
16-01-2009 om 20:09
Enquête over huiswerk vanaf groep 6 - geef je mening!
Toestemming van Forumredactie
Beste forum leden,
Graag stel ik mij voor. Mijn naam is André Haardt en ik ben net begonnen met een nieuw bedrijf op het gebied van educatieve computer games. De redactie is zo vriendelijk geweest om mij toestemming te geven om op dit forum om jullie mening te vragen.
Voor de ontwikkeling van mijn eerste game heb ik jullie mening hard nodig over huiswerkgedrag bij jullie kinderen. De enquête duurt 5 minuten. Ik zou erg dankbaar zijn als jullie deze kunnen invullen!
Groet, André Haardt
klik op de volgende link om naar de enquête te gaan:
Lynna
17-01-2009 om 09:42
Niet voor alle ouders bedoeld?
Ik krijg de indruk dat deze enquete vooral is voor ouders van groep 7, 8 en brugklaskinderen? Of kun je hem anders toch invullen? Ik liep al heel gauw vast hierdoor.
cqcq
17-01-2009 om 09:50
Veel te algemeen
Hier kun je volgens mij helemaal niets uithalen. Je zou veel specifieker moeten zijn, dus bijvoorbeeld bij een vraag hoeveel tijd je kind aan huiswerk besteed, concrete antwoorden geven, in plaats van een schaal van veel en weinig.
Andre Haardt
17-01-2009 om 10:27
Deel van de enquête is weggevallen - ik post zsm een nieuwe ver
Beste allen,
Ik heb helaas geconstateerd dat een deel van de enquête is weggevallen en dat er daarom een tiental vragen ontbreken. Ik ga deze weer toevoegen en zsm een nieuwe link posten. Gelieve de eerder genoemde link niet meer te gebruiken. Excuses voor dit ongemak.
Mvgr,
André Haardt
Andre Haardt
17-01-2009 om 12:03
Nieuwe link naar de enquete! (eerdere link werkt niet meer)
Beste forum leden,
Bij deze de nieuwe link naar de juiste versie van de enquete.
http://www.zoomerang.com/Survey/?p=WEB228Q6FYGQ7R
Deze kan je in je browser plakken om te beginnen met de equete. Alvast hartelijk dank voor je medewerking.
Met vriendelijke groet,
André Haardt
Jade
17-01-2009 om 16:32
Ingevuld.
De indruk was eerst bij mij ook dat het vooral bedoeld is voor kinderen uit groep 7 of 8, maar je kon aangeven in welke groep je kind zat, dus heb ik ´m toch maar ingevuld.
Een enquete (sorry, krijg het dakje niet op de ´e´) over huiswerk en Middelbare Scholieren zou ik nuttiger vinden dan over Basisschoolkinderen. In principe krijgen die veel minder huiswerk (tot helemaal niet) mee naar huis.
Maar er zal vast wel een bedoeling achter het geheel zitten![]()
Inge M
17-01-2009 om 17:57
Vraag voor andre
Ik heb keurig meegedaan met je enquête. Maar bij dit soort onderzoekjes twijfel ik toch aan het nut. Je wilt informatie krijgen over de inhoud en kansen van een nieuw product. Vervolgens zijn je vragen vrij algemeen. Het wordt nog lastig om te beoordelen wat ouders nu bedoelen met: mijn kind heeft een gemiddelde hoeveelheid huiswerk en besteedt daar gemiddeld veel tijd aan.
Ik weet dat enquêtes makkelijk af te nemen zijn en dat je veel reacties kunt verwerken op die manier. Maar is het niet handiger een discussie over het onderwerp op te zetten? Laat ouders meedenken. Zo dom zijn we niet ![]()
Doe dit desnoods ná je enquête. Vraag door, geef je ideeën zodat je kritiek en aanvullingen krijgt.
Dit zou de kwaliteit van je product zeker ten goede komen.
Lynna
17-01-2009 om 18:48
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag
Andre, ik neem de moeite om je enquete in te gaan vullen, maar heb een vraag. Wel kom je hier terug om een andere versie van je enquete neer te zetten, maar een antwoord op mijn vraag (die ook voor andere ouders interessant is) geef je niet. Niet erg netjes. Graag zou ik alsnog antwoord zien. Jij wilt immers wat van ons.
Dropke
17-01-2009 om 19:20
Verkoop cd-rommetje?
Daar lijkt het mij om te gaan. Inspelen op het gebruik van de computer van kinderen. De vragen zijn verder te vaag om er echt iets uit te kunnen halen. En nee, ik leg het gebruik van de pc al aan banden bij onze kids, dus een huiswerk cd-rommetje ga ik zeker niet bestellen !!
Dropke
Jesse_1
17-01-2009 om 22:58
Lynna
Op het gevaar dat ik je vraag verkeerd heb geïnterpreteerd, maar in de titel staat dat de enquête is voor huiswerk vanaf groep 6. (Dus groep 7,8 zal wel zo'n beetje kloppen).
Of bedoel jij dat de vragen ook niet van toepassing zijn op groep 6?
Jesse (oudste in groep 5)
Andre Haardt
19-01-2009 om 17:08
Vraag lynna
Betste Lynna,
Je hebt gelijk, het gaat me even om groep 7, 8 en brugklas. Je kan hem zeker invullen want je kan ook jongere of oudere klassen selecteren. Mijn dank is groot!
groet,
André Haardt
Andre Haardt
19-01-2009 om 17:12
Juist geen cd rommetje
Beste Dropke,
Het idee is om juist veel verder te gaan dan een cd rom. Dit medium heeft zijn beste tijd gehad. Wat ik op de markt wil brengen gaat vele malen verder dan de cd roms, maar maakt wel gebruik van de PC.
Groet,
André Haardt
Andre Haardt
19-01-2009 om 17:17
Vraag inge
Beste Inge,
Je hebt ook helemaal gelijk. Ik zie een discussie alleen nog even als fase 2. Ik wil eerst graag begrijpen wat de beleving bij ouders is mbt huiswerkgedrag en prestaties van hun kinderen. En ik wil nog even niet weten hoeveel tijd er precies besteedt wordt maar juist of de ouders het gevoel hebben dat het beter kan en moet. Alleen dan zal men behoefte hebben aan een evt nieuwe dienst. Als ik wat verder ben en iets kan laten zien zou ik erg graag met jullie dit verder oppakken. En ik twijfel geen seconde aan jullie wijsheid hoor!
Groet,
André