Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mop

Mop

30-03-2009 om 20:31

Entree toets groep 8

Misschien hele stomme vraag maar wordt de entree toets altijd afgenomen in groep 5, 6 of 7? Kreeg van de week een brief van school de entree toets verplaatst naar het komende ( dus groep 8) schooljaar.
Het rommelt al een tijdje op school en nu zit de leerkracht ziek thuis. Geen idee waarom maar komt het komende schooljaar niet meer terug.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

30-03-2009 om 21:32

De entreetoets van groep 7

wordt afgenomen in groep 7. De school kan wel zelf het tijdstip uitzoeken, meestal in het voorjaar/begin zomer zodat de uitslagen voor de zomervakantie binnen zijn.
Kijk eens op de site van Cito over afnemen in groep 8 of stel je vraag daar. Het lijkt mij dat het niet de bedoeling is maar misschien is het wel een optie gezien de omstandigheden.

Groep 7

Hier ( en meest gebruikelijk is volgens mij) in groep 7. Wel las ik in de folder van cito dat er een entree-toets is voor 5,6, en7.

kaatje43

kaatje43

31-03-2009 om 20:02

Zal misschien

vanwege organisatorische redenen zijn. Maar ik denk dat als je zo'n toets verplaatst naar begin schooljaar en je telt de nakijktijd erbij op, dan heb je als school wel heel weinig tijd om nog wat met de uitkomst van de toets te doen. En daar is de entreetoets tenslotte voor bedoeld. Ik zou daar als ouder niet zo blij mee zijn.

Misschien snap ik het niet

maar als mijn kind in groep 7 een entree toets maakt wordt er gekeken naar het percentiel toch,dus hoe staat zij ten opzichte van andere kinderen, hoe kun je dat berekenen als je in begin groep 8 deze maakt en dan al in maart je moet aanmelden bij een andere school.
gr krulleke

Anna n

toch wordt er een berekening gemaakt hoe je zit in de score's, want als ik groep 8 op het eerste advies gesprek kom dan krijg je te horen, wat het citobureau denkt, dat je zoon/dochter zal gaan scoren op de echte cito.
krulleke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.