kaatje66
26-04-2009 om 12:59
Entreetoets groep 7
Bij wie is de entreetoets groep 7 al afgenomen? Ik hoorde hier op school dat deze pas half juni wordt afgenomen. NOg wel op tijd hoor, maar op verschillende scholen hier in de buurt zijn ze al afgenomen. Het argument hier op school was dat ze nog niet alle stof behandeld hebben. Ligt onze school dan achter op het lesprogramma of zijn andere scholen sneller? Zomaar dus een vraag. Ben gewoon nieuwsgierig.
groetjes kaatje(66)
Pollewop
26-04-2009 om 13:34
Hier 11 mei a.s.
Vond het persoonlijk al heel laat, onze dochter heeft de test in februari gehad toen ze in groep 7 zat.
Claudia B
26-04-2009 om 15:25
Ook mei
We hebben nu 2 weken vakantie en daarna wordt de entree toets afgenomen.
Rembrand
26-04-2009 om 15:29
Oppasdochter.
Mijn oppasdochter heeft de toets voor de vakantie al gehad ( een week of twee geleden ).
M.
Claudia B
26-04-2009 om 20:09
Ja hoor
gelijk na de vakantie (nee niet de eerste dag 
Het zou wat zijn als je kennis van het afgelopen jaar gezakt is na 2 weken vakantie! Daar ga ik niet vanuit hoor Pelle. Of de juf/meester loopt achter en heeft de laatste stof net voor de vakantie uitgelegd/behandeld?
Ze hebben al een oefentoets gehad en uitleg, ook de ouders trouwens. In de vakantie nemen wij alleen nog even de maten(centiliters e.d.) door en dan moet het toch goed zijn.
Groetjes, Claudia
Bastet
27-04-2009 om 08:43
Na de vakantie
Mijn dochter in groep 5 krijgt de entreetoets na de meivakantie.
Groetjes,bastet
Claudia B
27-04-2009 om 09:07
Pelle
Het is ook niet gelijk op de maandag die toets.
Maar op dinsdag of woensdag beginnen ze.
Nu moet ik zeggen dat na de zomervakantie gelijk toetsen, zoals ik begrijp uit jou verhaal, mij inderdaad ook niet slim lijkt. Na 6 weken ben je inderdaad wel uit je ritme ![]()
margje van dijk
27-04-2009 om 11:32
Wat is dat in vredesnaam
Wat is een entreetoets groep ?
Mijn zoon gaat na de zomer ook naar groep 7 maar ik heb nog nooit van een entreetoets gehoord...?
Margje
Claudia B
27-04-2009 om 14:59
Entreetoets
Hier is het een entreetoets van groep 7 die naar groep 8 gaat na de zomervakantie.
Een soort citotoets zeg maar om te kijken waar ze qua niveau zitten.
Je kunt dan ook een beetje een beeld krijgen van welk voortgezet onderwijs voor jou kind geschikt is.
In groep 8 dan de "echte" citotoets (en daarvoor nog een nio toets, een voorproefje op de citotoets).
Groetjes, Claudia
margje van dijk
27-04-2009 om 15:01
Dank, Claudia.
Dat zal het verklaren. Bij onze school doen ze geen eind-citotoets in groep 8. Maar wel cito-volgsysteem. Dus die leerlingen doen al cito vanaf groep 3, dan is een aparte entreetoets ook niet meer nodig.
Margje
Agnet
27-04-2009 om 15:25
Volgens mij is een entreetoets
niet zozeer bedoeld om te kijken op welk niveau ze zitten. Hier willen ze weten waar ze in groep 8 nog extra aandacht aan moeten besteden. Kinderen die zwak zijn in bijvoorbeeld spelling gaan dan in groep 8 met elkaar extra spelling doen (voor de CITO-toets).
Bastet
27-04-2009 om 18:02
Margje
We hebben hier cito vanaf groep 1,én entreetoetsen in groep 5,6 en 7.
Groetjes,bastet
Wilma
28-04-2009 om 19:57
Hier wel al afgenomen
In april, vier dagen verspreidt over twee weken.
Even de rest van het draadje lezen, maar alvast even schrijven dat 't hier al achter de rug is dus, de entreetoets van groep zeven (waar mijn zoon in zit).
Groetjes,
Wilma
margje van dijk
29-04-2009 om 11:38
Hmmm, bastet
Heb zoon er helemaal niet over gehoord. Nou ja, het zal wel. Ik hoef ook niet alles te weten
Margje
Monique D*
01-05-2009 om 19:39
Entreetoets is al afgenomen
Vóór de meivakantie heeft mijn dochter in groep 7 de entreetoets gehad.
Er wordt daarmee een beeld geschapen welk voortgezet onderwijs het kind zou kunnen volgen. Maar dat is niet bindend. In groep 8 kan men nog aan de zwakkere punten werken die naar boven zijn gekomen bij de entreetoets. Het schooladvies in groep 8 is afhankelijk van de resultaten in de jaren dat het kind op school heeft gehaald, de iq-test en als laatste de cito-test. Het is niet zo dat de entreetoets het vervolgonderwijs van het kind bepaalt, net zoals de cito in groep 8.
Tirza G.
02-05-2009 om 13:46
Maar dan nog
Waarom heet dat ding dan niet "entreetoets groep 8"?
Tirza
krulleke
03-05-2009 om 19:39
Hier ook na de mei vakantie
en dan meteen op maandagochtend in totaal 6 ochtenden.