Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Eline

Eline

30-01-2011 om 17:40

Ervaring vo scholen in zeist?

Zouden jullie je ervaring met het CLZ, de Breul en het OZL willen delen met mij? Open dagen zijn leuk en geven zeker een beeld maar ik hoor graag nog persoonlijke ervaringen (hoe streng is de school, hoe is de begeleiding, sfeer op school? etc etc alle info welkom). Het Jordan valt voor dochter sowieso af (wil ze niet, past niet bij haar).
Waarschijnlijk gaat ze een Havo/VWO brugklas of Atheneum doen, dus ervaringen met die richtingen zijn extra welkom (ze wil niet VWO+, ze wil geen latijn en wil ook niet tweetalig onderwijs).
Ik hoor graag van jullie (ken niet zoveel mensen met kinderen op VO in Zeist en in die richtingen).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jeltje

jeltje

02-02-2011 om 11:06

Clz

Ik heb twintig jaar geleden eindexamen gedaan (gymnasium) op het CLZ. Althans, ik neem aan dat dat de nieuwe naam is voor wat vroeger het Christelijk Lyceum heette.
Zeer gedateerd dus, maar for what it's worth:
zeer gedegen goed onderwijs (nog altijd plezier van wat er toen in is gestopt) en vrij traditionele school. Ik heb het niet als overdreven streng ervaren, hoewel ik het idee had dat andere scholen wel vrijer waren. Er was een erg actief buitenschools programma, met name de schoolkrant, schoolband en schooltoneel hebben voor mij een belangrijke rol gespeeld in het erg leuk hebben daar.
Toen (maar dat kan nu anders zijn) was het wel een behoorlijke kak-school. Gelegen in het Lyceum-kwartier was het erg georienteerd op hockey (wat toen wat meer kak was dan het tegenwoordig is), en kenden ouders elkaar al veel vanuit de studententijd (corps). Ik had soms het gevoel dat in de brugklas de jaarclubs al werden gevormd.
Ik kwam zelf uit één van de omliggende dorpen en een andere achtergrond (grote pvda-posters op het raam in verkiezingstijd), en vond dat soms lastig. Maar er was voldoende ruimte voor eigenheid, en ik ben nooit buitengesloten of zo.

Succes!

Eline

Eline

07-02-2011 om 20:47

Andere ervaringen?

Niemand anders die (iets recentere) ervaringen heeft met de middelbare scholen in Zeist?

Hoopte ik hier toch nog wat meer informatie te krijgen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.