Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
noemmewee

noemmewee

16-02-2011 om 10:40

Ervaringen met luzac?

Zijn er hier mensen die kinderen op het Luzac hebben of onlangs hebben gehad? Worden de beloftes waargemaakt? Wij hebben met onze zoon in 5VWO waarschijnlijk geen andere keuze meer, maar zouden graag goed beslagen ten ijs komen. En hard gaan sparen, natuurlijk.
Waar moet je op letten? Waar moet je naar vragen? Hoe gaat/ging het met jullie kinderen?
Alvast hartelijk dank, Noemmewee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Prem

Ken je het programma de herkansing? Daar zijn 2 jongens op het Luzac geplaatst. Heel mooi om te zien hoe een jongen die vorig jaar mee deed aan het programma helemaal zijn plek heeft gevonden. Een wereld van verschil.

Sawo

Sawo

16-02-2011 om 11:45

Buurmeisje

Hoi Noemmewee

Mijn buurmeisje heeft Luzac gedaan. Door veel ziekte was ze niet in staat om haar vwo diploma te halen op ene gewone school.Ze heeft uiteindelijk haar diploma gehaald op luzac. Mijn buurman was tevreden. Door de kleine klassen is er veel meer aandacht voor het individuele kind.

succes

Saar

Juanna

Juanna

16-02-2011 om 15:35

Goede ervaringen

Mijn dochter heeft het Luzac gedaan, omdat het op een gewone school niet ging (vanwege adhd). Op het Luzac zitten ze in kleine klasjes, er is heel veel struktuur en duidelijkheid. Iedereen weet waar hij aan toe is. Best streng en wennen in het begin. Als je je werk van die week niet af hebt moet je op zaterdag komen. Het is hard werken. Maar ze heeft het wel gehaald, en met goede cijfers ook. Het is de beste beslissing die we hadden kunnen nemen. Het kost wel een smak geld maar het is het echt dubbel en dwars waard geweest. Dochter zit nu op de HBO en dat gaat prima. Ze heeft op het Luzac echt geleerd hoe ze zelf moet plannen en vooruitwerken.

joer

joer

16-02-2011 om 17:56

Onze zoon

doet op dit moment 4 en 5 havo tegelijkertijd op het Luzac.

Hij maakt lange dagen van 9.00 tot 17.00/18.00. Geen tussenuren en geen lesuitval. Het is er streng. Te laat komen/slechte cijfers betekend terugkomen op zaterdag of in de schoolvakanties.

Mijn zoon is te spreken over de manier waarop de leerkrachten met de leerlingen omgaan. Dat was op zijn vorige school wel anders.

School is altijd bereid tot gesprekken en houd ons schriftelijk op de hoogte van zijn cijfers en voortgang.
Je kind is geen nummer, de leerkrachten kennen alle kinderen bij naam en er wordt vaak met ze gesproken.

De begeleiding en de kleine klassen zijn fijn maar alles staat of valt toch met de inzet en wil van de leerling. Zij moeten er op deze school echt voor willen gaan. Er wordt veel van ze gevraagd.

Ook nu nog moeten wij onze zoon "een schop onder zijn kont geven". Is nog steeds erg gemakzuchtig en lui. Ziet de extra begeleiding/uren als vervelend en niet als kans om iets extra te leren.

Cijfers zijn matig tot redelijk. Hopenlijk gaat hij het halen!

Groetjes Joer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.