Tango
01-02-2011 om 19:24
Even trots zijn hoor....
Tangozoon heeft ineens het lezen helemaal ontdekt. Gisteren was hij echt een beetje 'boos' omdat hij op school zijn bieb-boekje niet had kunnen lezen. Vandaag had hij het dus zelf gevraagd aan de juf: mag ik mijn boekje lezen? Vervolgens heeft hij maar even gelezen t/m blz. 13. En na schooltijd ging hij op de BSO vrolijk verder in een boekje met volgens hem echte kleine letters. Zo leuk!
Waar Tangodochter pas met ruim 8 jaar uit haar zelf een boek las (en nu met dik 9 nog niet meer leest dan Meester Jaap en de Bende van de Korenwolf, waar we al heel blij mee zijn hoor
) pakt hij gewoon nu al een boek.
Met de trots slaat ook wel weer de twijfel toe hoor, had school hem niet gewoon toch eerder moeten stimuleren, want naar ons idee was hij er eerder ook al aan toe, en was dat extra jaar kleuteren nu echt zo nodig? Maar het is vooral even genieten....
Poezie
01-02-2011 om 19:28
Tango
Ja, super leuk! Enneh, "as is verbrande turf" hè! En geniet ervan
Gr. Poezie.
Kobalt
01-02-2011 om 19:34
Tango
Ow, wat is dat bijzonder he, dat eerste lezen. Leuk voor je zoon. Ik snap dat je trots bent.
Nu niet twijfelen over dat kleuteren, gewoon genieten. (en naar de bibliotheek
)
Chippie
02-02-2011 om 01:11
Tango
Tango, trots zijn mag natuurlijk. Maar waarom denk je toch steeds dat het beter was dat je kind was doorgestroomd? Meer dan de helft van de kinderen in groep 2 leert nu letters, plakken en dus een beetje lezen. In de klas van mijn zoontje zaten vorig jaar 3 kinderen die een AVI niveau hadden behaald en nog tig kinderen die net zoals jouw zoontje beginnen met het leesproces halverwege groep 2.
Tango
02-02-2011 om 14:44
Chippie
Je hebt wel gelijk hoor, maar ik ben gewoon niet zo'n zelfverzekerd type. Het jaar extra kleuteren heeft Tangozoon tot nu toe veel goed gedaan, dus eigenlijk heb ik niets te klagen. Hier op school is het overigens niet zo dat meer dan de helft al leest, het zijn er echt maar enkelen die een beetje op dit niveau zitten.
En we zijn nog steeds trots, Tangozoon wil elke dag laten zien hoe ver hij al is in zijn boekje en vanmorgen ging hij thuis ook spontaan zitten lezen.
Chippie
02-02-2011 om 15:20
Tango
Dat is toch heerlijk dat je zoon met een voorsprongetje ana groep 3 begint. Dat is ongetwijfeld een boost voor zijn zelfvertrouwen. Niet meer twijfelen of je er goed aan hebt gedaan of niet. Het is gewoon goed!