Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-09-2009 om 11:33
Mijn dochter zit al twee jaar op een partikuliere school. Daar word ze vaak gepest omdat ze minder geld heeft dan de verwende kinderen die er ook zitten. Ook zijn ze heel racistisch en dat vind ze ook heel erg. Ze zit nu in haar havo examenjaar. Na een incident is voor haar de maat vol. Ze weigert om nu naar school te gaan en wil naar een gewone school. Ik denk dat dit heel lastig is voor haar examen. Ook is haar zelfstandigheid niet zo groot dat ik denk dat ze haar huiswerk goed zal gaan doen. Op de partikuliere school heeft ze steeds begeleiding dus gaat het goed. Ik denk ook dat ze van school wil omdat ze bijna geen vrienden heeft daar. Ik snap dat het gepest heel erg is weet niet of het het risiko van het examen misschien niet halen waard is. Er valt niet zo goed met haar te praten omdat alles in ruzie uitloopt ook al doen we ons best dat niet te doen. Ik weet niet goed wat we moeten doen.
23-09-2009 om 11:41
Wat zegt de school?
Hebben jullie al met de school overlegd? Het is in het verleden gelukt schadevergoeding te claimen voor pesten op gesubsidieerde scholen. Datzelfde lijkt me met een particuliere school nog makkelijker.
Wat doet die school? Hebben zij een alternatief?
In het examenjaar van school wisselen, gaat niet werken. Wat je zou kunnen doen is kijken of ze op het avondonderwijs terecht kan. Maar ook dan is het niet waarschijnlijk dat ze haar examen zal halen.
Maar ik zou eerst kijken of de school een oplossing heeft. Je moet ze die kans bieden om de extra kosten bij het uitblijven van een oplossing te kunnen claimen.
Groet,
Miriam Lavell