Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sandra

Sandra

29-11-2016 om 22:21

examentraining

Heeft hier iemand ervaring met luzac examentraining? Ik vraag me af of het echt nut heeft. Verder vraag ik me af of je kunt annuleren, dat kan ik nergens vinden. Je reservering staat pas vast na betaling, dat kan 2 dingen betekenen: je bent verplicht om te betalen maar je kind wordt niet geplaatst omdat je te laat bent met betalen, of je aanmelding is vrijblijvend totdat je betaald.

Iemand ervaring?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-11-2016 om 10:21

ervaring met examentraining

Mijn zoon heeft vorig jaar voor een aantal vakken examentraining gevolgd. Overigens niet bij Luzac, maar bij twee andere organisaties.

Of het nut heeft: dat lijkt mij wel. In 1 of 2 dagen nog een keer in een klein groepjes alle examenstof doorakkeren, opgaven oefenen en vragen stellen. Dat kan alleen maar voordeel opleveren. Of het inderdaad een punt extra oplevert (dat roepen alle aanbieders van trainingen), dat kun je natuurlijk niet nagaan.Maar je kind zal in ieder geval beter voorbereid zijn.

Over dat betalen en plek reserveren: wat is precies je probleem? Je bedoelt dat je nu wel wilt reserveren maar op het laatste moment wilt kunnen afzeggen? Tja, voor niets gaat de zon op. Maar kijk anders ook eens bij andere aanbieders of daar de betalingsvoorwaarden anders zijn.

Wij hebben in maart gereserveerd voor examentrainingen in mei. Toen wisten we ook echt wel zeker dat hij die trainingen goed kon gebruiken (en er was keuze genoeg). Ik denk dat de meeste ouders eerst de schoolexamens afwachten voordat ze gaan reserveren.

zebra

zebra

30-11-2016 om 12:45

niet bij Luzac

maar via school konden er in het voorjaar, zo rond maart of april, gereserveerd en betaald (50 euro) worden voor 1 vak examentraining. Dit werd georganiseerd door de scholengemeenschappen in de regio. De training duurde 2 dagen en onze zoon heeft wiskunde B gevolgd. Hij vond het zeer nuttig en de tijd (en geld) zeker waard.

De training werd gegeven in de meivakantie, voor veel gezinnen wellicht wat lastig ivm al geboekte vakanties.

Yura

Yura

30-11-2016 om 21:14

ISS

Mijn zoon heeft het vorig jaar bij ISS in Leiden gedaan. Hij is wel gezakt helaas, maar dat kwam niet door de examentraining. Hij heeft Duits gedaan en inderdaad haal je wel ongeveer een punt hoger, wat in zijn geval alleen niet voldoende was. Daar werd je overigens wel ook op gewezen hoor bij de aanmelding, dat ze hadden gezien dat je er erg slecht voor stond en dat ze geen wonderen kunnen verrichten.
Zoon moest een 6,1 halen voor zijn cse, het werd een 5,7. Het gekke was dat hij op de oefenexamens die hij op school en thuis had gedaan hele dikke zessen had gehaald, zelfs eens een 6,7, dus wij hadden er vertrouwen in dat hij het wel ging halen. Misschien waren het op het moment surpreme toch de zenuwen.

Mocht het dit jaar nodig blijken voor hem (hij doet jaar over) of zijn zus dan doen we het zeker weer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.