Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Excursie groep 8 en afscheidskado. tips?

Hallo allemaal,

Na een hele tijd van afwezigheid, heb ik mij toch weer aangemeld. Het forum is toch wel gezellig en vaak handig...)
Ik ga jullie dan ook meteen lastig vallen met twee vraagje:

EXCURSIE:
Mijn dochter zit in groep 8 en is al met kamp geweest. Daar heeft ze een aantal excursies gedaan. O.a. blindenmuseum oid in IJmuiden (aanrader!!), het bos in, met een boot de zee op enz.
Nu zijn ze in groep 7 niet veel weggeweest en is er nog wat geld (en ruimte) over voor een extra excursie dit jaar (ik zit in de OR van de school).

Heeft er iemand leuke tips voor excursies/rondleidingen in de buurt van Haarlem/Amsterdam???

Wat deze kinderen al eens gedaan hebben:
* brandweer
* Zaanse Schans
* bos
* Zandwaaier/strand
* De Hoep (Castricum)
* Greenpeace-boot
* Cobra museum (Amstelveen)

Omdat het een bewogen jaar is, willen we ze een echt leuke excursie laten doen. Dus liefst ook iets waarbij ze zelf actief (kunnen) zijn.

Wie helpt?

AFSCHEIDSKADO:
En als ik toch bezig ben: bij ons op school is het een beetje 'gewoonte' geworden dat er aan het eind van groep 8 een leuk klasse-kado aan de juf/meester/school gegeven wordt. Zo liggen er al handafdrukken van groep 8ers in tegels om een boom op het schoolplein. Hangt er een spiegel met alle foto's van een vorige groep 8 in de lerarenkamer. Zijn er bekers in omloop met een foto van een groep 8. Schilderijen hangen aan de muur enz.
Het lijkt een beetje "tegen elkaar opbieden" wat er gebeurt en dat vind ik niet nodig, maar we willen wel graag íets doen voor de meester en/of juf (school).

Ook hiervoor ben ik op zoek naar bruikbare tips!!!

Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt voor de reakties!

Groetjes,
Farfalla

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Afscheidscadeau

rook-kletsbankje van de bouwmarkt voor buiten?
houten dienblad met namen of zo gevuld met cup-a-soupzakjes?
opgeleukte bloembak met inhoud?

Farfalla

Farfalla

31-03-2009 om 14:04 Topicstarter

Dank jullie wel...

Silone, zo'n houten bankje is erg leuk, maar niet geschikt voor ons schoolplein. Ten eerste is het plein daar te klein voor en ten tweede denk ik dat het snel gesloopt (of zelfs gestolen) wordt door 'hangjeugd'...
Bovendien: roken mag niet op het schoolplein

Houten dienblad hou ik in gedachte, al twijfel ik of dat al eens gedaan is... ogen maar even open houden op school!

Bloembak is ook erg leuk, maar ben bang dat daar hetzelfde voor geldt als voor het bankje...
Maar dit zijn wel het soort tips waar ik naar op zoek ben. Thanks!

Pelle, Nemo had ik al bekeken, maar wordt te duur... vooral door het parkeergeld. Het is een grote klas (30 kids) dus dan zit je al snel aan 8 tot 10 auto's... Tel uit je winst (of in dit geval: je verlies) in hartje Amsterdam!
Corpus is nog duurder... Ook voor scholen!

Voor de duidelijkheid: dit is dus een extraatje als excursie. Er is wel wat geld over, maar niet al te veel. Denk aan zo'n Eur 6,50 à 7,50 per kind/begeleider...

Farfalla

kaatje43

kaatje43

31-03-2009 om 20:20

Vlottenbouwen in spaarnwoude

www.spaarnwouderesort.com. of indoor skihal (ook spaarnwoude evt te combineren met zorgboerderij)

kaatje43

kaatje43

31-03-2009 om 20:22

Oeps te duur.

Sorry ik zag het budget te laat.

Saartje

Saartje

31-03-2009 om 22:48

Cruquius+klok

Hoi farfalla

Mijn kinderen vinden cruquius (haarlemmermeer) erg leuk, ligt bij heemstede. Gratis parkeren volgens mij, activiteiten kosten een paar euro Bv stoompracticum. Iets verder maar het "leukste " museum Naturalis in Leiden. Toegang 3,50 bij educative programma's

cadeau: klok met foto's van de kinderen of laten versieren door de kinderen of inderdaad zelf versierde dienbald met zelf beschilderde mokken of met foto.

succes

saartje

Suzanne

Suzanne

03-04-2009 om 09:27

Afscheidskado

Hier worden na jaren van t-shirts, bekers, dienblad, enz. nu afscheidskado's gegeven waar de kinderen wat aan hebben. Zo is er al een paar keer een groot spel gegeven (af en toe hebben ze een spelletjesmiddag) en (met hulp van sponsors, gezocht door de ouders) zijn nieuwe sporttenue's aangeschaft. Toen mijn jongste vorig jaar van school ging, hebben we een powerpoint-presentatie over de meesters en juffen gemaakt. Kinderen maakten foto's van ze, die werden bewerkt en voorzien van anekdotes en zo werd het een hele leuke presentatie, de kinderen wisten van alle meesters en juffen wel eigenaardigheden, blunders, speciale voorkeuren, enz. De meesters en juffen kregen deze presentatie op cd-rom.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.