Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Fruit en school

misschien een stomme vraag hoor maar weet effe niet hoe ik dat moet doen:

Half december gaat mijn zoon voor het eerst wennen op de basisschool! Ze vroegen of ik hem een beker drinken en wat fruit mee wilde geven.

Hoe doen/deden jullie dat? Moet hij het zelf open kunnen maken die beker? En fruit, moet dat al geschild zijn? En zo ja, hoe houden jullie dat goed? Wat is het makkelijkst om mee te geven?

liefs lisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

23-10-2009 om 22:00

Kleuter

Mijn kleuter heeft het allerliefst een klein trosje druiven. Wordt ook niet bruin, hoeft niet afgepeld, etc. Ook erg populair in de klas zijn bananen, om dezelfde reden. De juf gaat niet schillen en snijden, maar een appel of peer afhappen kan natuurlijk ook best.
De beker, daar wil ze best mee helpen uiteraard.

Linda99

Linda99

23-10-2009 om 22:04

Bij ons

Ik heb oudste destijds een pakje meegegeven, de beker kreeg ze niet open en ze vond het zelf niet fijn om alsmaar te moeten vragen of de juf hem opendeed. En fruit hoeft bij ons niet dus ging er een Liga mee. Fruti eten we thuis na school wel weer. En als ik dan soms toch fruit meegeef dan inderdaad druiven, of een banaan in schil of appel in tukken met wat citroensap erover.

Enne offtopic: spannend! Wij gaan denk ik na de kerstvakantie wennen

Lisa

Allereerst bestaan er geen domme vragen.
Spannend je zoon voor het eerst naar school!

Hier schilt de juf inderdaad geen fruit, maar helpen met de bekers is geen punt.
Hier nemen de kids fwisselend mee: kiwi, soms in meerdere stukjes gesneden en geschilt, soms de kiwi door midden en een theelepeltje mee om het uit te lepelen, banaan, appel of peer in stukje, cherrytomaatjes, stukjes komkommer, ligakoek, evergreen, danoontje toetje achtige dingen en geef ik zelf een theelepeltje mee en spreek dan met kids af dat ze die in de lege drinkbeker doen, boterham, rijstewafel of een muslireep.

Groetjes Pham

amk

amk

23-10-2009 om 23:50

Bakje

hier doe ik het fruit gewoon geschild in een bakje. Nooit een probleem. Appel zonder klokhuis wikkel ik nog wel eens in een plastic zakje dat ik dan ook weer keurig terug krijg.

Verder krijgt ze mee: kerstomaatjes, olijven, druiven, mandarijntjes, banaan (in de bananendoos), kiwi.
Ik heb een speciaal trommeltje gevonden dat bestaat uit 3 lagen waarvan 1 met een tussenschotje en het bovenste is het deelbare deksel waarin een vorkje en lepel wordt opgeborgen.

Drinken neemt ze mee in een bidon. Vooral handig omdat de kinderen dan niet van elkaar zien of ze limonade of iets anders mee hebben. Die van mij heeft dus meestal water.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-10-2009 om 10:01

Hier wel schillen

Vraag even aan de juf of ze het wel of niet geschild wil hebben.
Zelf gaf ik het in het begin geschild mee (behalve bananen), maar m'n zoontje wil nu het liefst een appel, en dan niet gesneden. De juffrouw doet dat namelijk veeeeeel leuker dan is, in allemaal vormen, en ze vindt het ook niet erg. Ander fruit geef ik nog wel geschild mee, in een bakje, soms met een vorkje erbij. En dat gaat volgens mij prima.

Lisa76

Lisa76

26-10-2009 om 20:02 Topicstarter

Bedankt en nieuwe vraag

HOe zit het dan met de billen afvegen als ze gepoept hebben?

Hij kan op zich zijn billen wel vegen maar helemaa schoon is het dan nog niet...

liefs lisa

Chantelle

Chantelle

26-10-2009 om 23:19

Fruit en billen

Fruit: banaan (heel), appel (in 4 stukken met klokhuis er uit), mandarijn (geschild in 2 stukjes), kiwi (in twee stukken met lepeltje), druifjes (trosje), peer (niet te rijp, in vier stukken).

Billen: je kunt er hele discussies over houden maar ik vind dat de juf niet 25 paar billen per dag af kan vegen. Maar kinderen hoeven eigenlijk niet zo vaak te poepen op school, dus misschien vind ze het geen probleem om een paar billen per dag af te vegen? Bedenk je wel dat ze dan de klas alleen moet laten en dat is niet fijn. Ik zou me niet zo druk maken om billen die niet geweldig schoon zijn gepoetst. Je hebt nog even om te oefenen en als je iedere avond de billen wast en schoon ondergoed aantrekt, is er toch niet veel aan de hand?

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.