Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sleetje6

Sleetje6

17-06-2012 om 08:31

Functioneringsniveau en cito niveau?

Deze week rapport van dochter-lief ontvangen,en gesprek volgende week op de planning.Maar in de tussentijd, wie weet hoe ik dit moet lezen:
Voor een aantal "vakken" zoals taal, lezen, spelling en rekenen: >Eind 6 functioneringsniveau.

Hoe moet ik dit vertalen in Cito taal? dat hij A scoort op eind groep 6 Cito of zo? en waarom het teken ">"? voormijn gevoel kan dat van alles zijn, maar is het niet erg duidelijk??

Alvast bedankt voor de reacties als iemand hier meer over weet...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Meer dan

"Hoe moet ik dit vertalen in Cito taal? dat hij A scoort op eind groep 6 Cito of zo? "
Nee. Globaal zegt het dat hij meer dan C scoort. Zit hij/zij in groep 6?
Aan het eind van het bo moeten zoveel mogelijk leerlingen de basisvaardigheden taal en rekenen beheersen. Die vaardigheden zijn omschreven/vastgelegd. (zie voor info en beschrijving hier http://www.taalenrekenen.nl/referentiekader/)
Dat basisniveau heet 1F. Maar een flink deel van de leerlingen haalt meer dan dat.
Uit de voortgang van jouw kind leidt men af dat hij/zij boven dat niveau zit > 1F eind groep 6.
Groet,
Miriam Lavell

Sleetje6

Sleetje6

17-06-2012 om 20:45

Groep 5

Nee ze zit in groep 5 maar gaat van Leonardo af en terug naar regulier onderwijs.
Vraag van school en ons is wat wenselijk is: instromen in groep 6 of 7.

Annet

Annet

17-06-2012 om 21:20

Is er doorgetoetst?

Je kunt met cito's van groep 5 een uitslag krijgen die lijkt op een groep 6 kind. Zelf zou ik liever de cito's van groep 6 afnemen, zodat de voorsprong duidelijk is en ook de onderwerpen duidelijk zijn waar nog aan gewerkt moet worden bij een versnelling.
Ik weet niet hoe lang je dochter op een Leo heeft gezeten. Als ze aan uitdaging gewend is geraakt, zou ik zeker een versnelling overwegen. Je bent nog vroeg genoeg. In groep 7 is volop tijd om eventueel stof in te halen. Die uitdaging is juist een voordeel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.