Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-06-2012 om 19:02
Hoi allemaal,
Kent iemand nog een mooie tekst voor in de persoonlijke brief die ik aan mijn kind ga schrijven voor in het jaarboek dat zij krijgen bij het verlaten van de lagere school. Elke ouder schrijft een brief aan zijn kind en ook ik heb dat gedaan. Nu wil ik graag afsluiten met een hele mooie tekst, gedicht of wens voor zijn toekomst, maar ik vind maar niets speciaals....
Groetjes,
Carla
22-06-2012 om 19:47
Hmm
Het is een heel persoonlijke brief aan je eigen kind met een mooie tekst die je voor later mee wilt geven en....je vraagt op een openbaar forum naar een tekst? Hoe persoonlijk is dat dan?
Volgens mij is het speciaal genoeg als het van jou zelf komt. Als je even nadenkt weet je vast wat je voor hem wenst. En in je eigen woorden doet dat toch veel meer dan iets literair verantwoords?? Kom op, je kán het
22-06-2012 om 20:15
Maak een verhaal en geen gedicht
Dan kun je vrijer schrijven.
Ik zou denken aan hoe ze was toen ze in groep 1 binnenkwam, welke mijlpalen ze meegemaakt heeft (geen schoolmijlpalen maar gebeurtenissen als 'eerste keer een klasgenootje te spelen', eerste feestje, eerste vriendje/verkering, hard gewerkt aan ...... (iets schools), die leuke juf .... die zag dat jij ........, de open dagen en de keuze van de school, het harde werken voor de cito, en nu neem je afscheid, waar ga je naartoe, wat ga je doen, etc.