Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-03-2012 om 16:43
Vandaag had ik een gesprek op school over mijn dyslectische zoon. Hij krijgt Rt buiten school wat niet vergoed wordt. Wij betalen zo'n 200 euro per maand en doen dagelijks huiswerk met hem.
Ik vroeg wat school nu eigenlijk voor hem doet. Niets extra's was het antwoord. Dat krijgen alleen de kinderen van ouders die geen Rt buiten school regelen. Zij zouden dat niet kunnen betalen. Werkelijk waar mijn broek zakte af. We hebben het financieel niet slecht maar die 200 euro hakt er maandelijks goed in. Wij doen daar opofferingen voor. Doen we met liefde, maar het is toch raar dat hij dan niets extra's qua hulp krijgt op school?? Bovendien kunje als school toch niet bepalen of ouders het niet kunnen betalen. Misschien willen ze het niet betalen.
moet ik hier nu iets mee? Wat zouden jullie doen?
Groetjes,
Suus
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
05-03-2012 om 16:44
Groep 6
Hij zit in groep 6 voor de volledigheid en had op zijn rapport D voor spelling, E voor lezen.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
05-03-2012 om 17:54
Huiswerk op school?
Hoi
Ik ken een meisje dat ook extern hulp kreeg voor haar dyslexie bij het RID. Op school kreeg ze inderdaad ook geen extra RT ofzo.
Maar ze mocht wel haar huiswerk van het RID op school maken als ze haar weektaak af had. Dat scheelde dan thuis weer natuurlijk.
Wellicht is dat dan wel met de leerkracht te bespreken dat hij zijn huiswerk op school mag maken?
En hoe het zit met niet willen/kunnen betalen weet ik verder ook niet.
succes
05-03-2012 om 22:15
Yep,
Dit klinkt bekend, helaas. Maar je moet bedenken dat die RT op school vaak weinig tot niets voorstelt. Mijn dochter kreeg les in een groepje, waarbij de haaibaai van de klas de antwoorden gaf voordat dochter er zelfs maar over had kunnen nadenken. Op de zelf betaalde RT kreeg ze alleen les, op de voor haar meest geschikte manier. En ze worden bij de RT op school uit de klas gehaald, waardoor ze weer instructie missen. Ik heb uiteindelijk besloten dat het sop de kool niet waard was. Ze kunnen me toch al schieten daar, dit was de strijd niet waard. Maar belachelijk blijft het, dat ben ik met je eens.