Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-10-2013 om 13:22
De juf van mijn dochter heeft binnenkort haar jubileum; 25 jaar voor de klas.
Heel leuk natuurlijk, maar nu moeten (mogen) de kinderen 5 euro geven aan het kind van de klasseouder, die koopt dan iets voor de juf. Het mag ook door de bus.
Omdat dit om groep 7 gaat en dus veel ouders niet meer op school komen iedere dag verwacht ik dat veel geld via dat kind naar de klasseouder gaat.
Het kan dus zomaar zijn dat hij met 100 euro over straat moet.
Dat zit mij niet lekker, er is al eens eerder geld ontvreemd uit de hal met zoiets, dus heb ik voorgesteld het geld via internetbankieren over te boeken. Snel en veilig.
Bovendien had ik dus niet eens 5 euro aan kleingeld in huis gisteren, dus vandaar.
Maar helaas die klasseouder vindt dat niet handig.
Nu heb ik dochter maar verteld dat ze dan maar even na school het geld door de bus moet doen (heb inmiddels boodschappen gedaan en voor de verandering contant betaald, maar dat is best wel weer ver voor haar dus een hoop gemopper, zucht.
Nu vind ik wel; het is haar juf dus dan ga ik dat niet doen.
Maar waarom nou weer zoveel gedoe, terwijl het zo makkelijk kan? Ik heb al een keer eerder geopperd om dit gewoon via de bank te laten lopen, maar de klasseouder van vorig jaar vond dat ook maar niks.
Hoe wordt bij jullie dit soort dingen geregeld?
22-10-2013 om 15:06
Computer!?
Ik maak tegenwoordig het meeste geld over met mijn IPad; zo gepiept.
Dus ja veel makkelijker. Moet je bank er wel een App voor hebben.
En dat is bij mij zo. Voor zover ik weet hebben de meeste grote banken dat tegenwoordig.
Het dichtstbijzijnde geldautomaat kan ook, maar is 9 van de 10 keer buiten bedrijf. De volgende is 3 km verderop.
Waar ik wel benieuwd naar ben hoe dit soort zaken over een jaar of 10 geregeld gaan worden... Ik vind dat contante geld gedoe best wel ouderwets eigenlijk.
22-10-2013 om 16:14
Pinnen?
Heb je dan geen contant geld in huis?
Ik doe grote bedragen (tientallen euro's plus) per internet, maar ik vind het echt zo'n vervelnd admiistratief klusje, beperk dat liever tot een of twee keer per maand, je moet er dan weer echt voor gaan zitten. Lastig, teveel gedoe.
Petty cash, zoals juffencadeautje, vis ik gewoon uit mijn portemonnee. Ik geef so wie so de voorkeur aan cash. Big Brother hoeft niet al mijn financiele bewegingen te kunnen nagaan, en ik doe bij voorkeur boodschappen op de markt.
Mocht school me gaan vragen dit soort peanuts te gaan overboeken, sorry dan haak ik af. Mij teveel gedoe.
22-10-2013 om 16:39
dirksmama
Nee, ik heb bij voorkeur geen contant geld, alleen lukt dat niet altijd (je krijgt wel eens geld terug als je eerst drie maten jassen koopt bij de lidl) en als je vervolgens allebei een nieuwe pinpas krijgt omdat de oude niet overal meer kon pinnen en je dan ook nog wil proberen of die werkt heb je in eens 80 euro in huis
Mijn kinderen krijgen al heel lang zakgeld op hun rekening omdat ik (inderdaad) nooit contant geld had. Ik snap ook niet hoe mensen aan drie kinderen hun leeftijd x 10 cent per week aan zakgeld kunnen geven.
Ik pin veel liever zodat ik later zie waar mijn geld naar toe is gegaan (naar welke winkel) en ik het niet kwijt ben als ik contant betaal en dan weer alle bonnetjes moet gaan zitten nakijken.
Echt: als het aan mij ligt heb ik nooit meer contant geld maar dat lukt helaas niet.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.