Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-02-2009 om 14:00
Hallo,
Ik weet dat je ergens moet kunnen zien hoe goed of slecht scholen zijn. Kan je dat op internet zien of moet je daarvoor bij de gemeente zijn ofzo?
Wie weet waar dat kan?
Gr. Salie
09-02-2009 om 14:02
Salie
Bij de onderwijsinspectie (op internet) kun je dat soort info vinden.
10-02-2009 om 12:34
Goede en slechte scholen
Beste Salie,
Er zijn een aantal sites waar je kunt zien hoe scholen scoren. Zo heeft de Onderwijsinspectie veel informatie over elke middelbare school (en veel basisscholen). Op www.onderwijsinspectie.nl, en dan naar scholenzoeker.
Ook Trouw heeft op zijn website een overzicht van hoe middelbare scholen scoren (www.trouw.nl/onderwijs, dan naar schoolprestaties). Hier zijn soms ook reacties van ouders en leerlingen te vinden.
Maar let wel op: de cijfers zeggen niet alles! Bijvoorbeeld de sfeer en extra activiteiten worden niet meegenomen in de beoordelingen. Succes met kiezen!
Met vriendelijke groet,
Ricus Dullaert
Webredacteur Trouw
10-02-2009 om 12:53
Linda en ricus
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb gevonden wat ik zocht. Had op google gekeken, maar kon het zo gauw niet vinden.
Bedankt. Gr. Salie