Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-03-2010 om 16:17
Beste ouders,
Ik ben op zoek naar een goed (particulier mag ook)bureau om mijn dochter van 9 te laten testen op dyslexie en eventueel een iq-test.
Wij wonen in Amsterdam-Zuid, dus het liefst een bureau in de omgeving van Amsterdam-Zuid/Amstelveen.
Ook andere tips gerelateerd aan dyslexie of add in deze omgeving zijn gewenst.
gr.Jopper
29-03-2010 om 17:47
Goede ervaringen met
Het IWAL. Doen een IQ test en testen op dyslexie. Als er sprake is van ernstige enkelvoudige dyslexie worden de kosten vergoed door (de meeste) verzekering(en). In dat geval kan er ook een behandeling plaatsvinden (ook onder de vergoeding).
De behandeling zelf betalen kan ook (bv als de behandeling te kort is, of buiten de verzekering valt).
Het IWAL werkt landelijk: http://www.iwal.nl/site/
29-03-2010 om 19:42
Rid
Hallo
Dochter van een kennis is onder behandeling bij het RID en ze zijn daar erg tevreden over.
www.rid.nl
Persoonlijk ken ik het niet trouwens.
succes
29-03-2010 om 19:51
Mag hoofddorp ook?
Parigger en de Heer zit op een aantal plekken in het land, ondermeer in Hoofddorp. Kijk maar eens op hun website www.passendehulp.nl
29-03-2010 om 22:46
Praktijklacroix op de willemsparkweg
Wij hebben hele goede ervaringen met Praktijk LaCroix op de Willemsparkweg: www.praktijklacroix.nl
Ze hebben een breed scala aan deskundigen in huis. Kunnen op het gebied van dyslexie, "dyscalculie", didactisch onderzoek, IQ-testen enz enz onderzoek doen. Mijn oudste heeft hier een RT voor dyslexie gehad, bij mijn middelste is hier ontdekt dat hij waarschijnlijk ADD had, wat later bij een GGZ-instelling inderdaad formeel is gediagnosticeerd.
Zo nodig gaan ze mee praten met de meester/juf, IB-er enz en zijn heel betrokken.