Gouda-ganger
19-01-2009 om 12:23
Goede basischool gezocht in gouda
Hallo,
Ik wilde wat vragen. Het bedrijf waar ik werk verhuist naar Gouda. Wij willen dan meeverhuizen. Maar nou vroeg ik me af wat nou een goede school is in Gouda. Voor kinderen van 6 en 10.

Nietverhuisd
19-01-2009 om 13:38
Niet
Ja, natuurlijk zijn er goede scholen in Gouda, maar de scholen die wij hadden uitgezocht hadden allemaal geen plek.
Wij zijn om die reden NIET verhuisd naar Gouda, terwijl we 3/4 jaar hadden om alles te regelen. Alle scholen rond het centrum zaten vol, hadden wachtlijsten of konden ons geen plaats garanderen. Vooral de jongste in (nu) groep 4 was een probleem... Groep 6 was nog wel te doen.
De scholen van onze keuzen buiten het centrum idem eigenlijk. Bleef over: de scholen die onderaan ons lijstje stonden en daar wilden we geen genoegen mee nemen (vooral niet omdat onze kinderen nu op een geweldige school zitten!).
Maar de scholen die overbleven: St. Aloysius (die hadden achteraf wel plek gehad, maar pas 6 maanden nadat wij moesten beslissen was dat zeker).
De Dalton-school in het centrum, hopeloos.. voor instromers in hogere klassen hebben ze wachtlijsten van 15 kinderen, als je bij de kleuterinschrijfochtend niet op de stoep ligt met een slaapzak grijp je ook mis!
De Carroussel (Jenaplan). Die kon ons helemaal niks garanderen en vertelde doodleuk dat als er plek was voordat onze kinderen konden beginnen dat die plek dan naar een ander zou gaan... financiele kwestie Heb ik ook niks meer van gehoord, dus onze kinderen zouden niet geplaatst zijn.
Maar dit zijn (lang!) niet de enige scholen die we hebben geprobeerd...
Ik ben dus enorm afgeknapt op het onderwijs in Gouda en vooral het gebrek daaraan. Nu moet ik zeggen dat ik vrij kritisch ben, maar dat was ik ook toen ik de basisschool uitkoos waar ze nu op zitten.. ik zie niet in waarom ik bij een verhuizing niet kritisch zou mogen zijn!
Als je wilt verhuizen hoop ik dus dat je ruim tijd hebt om dit soort dingen te regelen! Wij hoefden gelukkig niet weg waar we nu woonden, dus konden we ook de keuze maken om niet te verhuizen. En ik ben blij dat we dat gedaan hebben...
Nietverhuisd (dus).

Annet
19-01-2009 om 13:51
Dorp in de buurt ook goed?
De Theothijssenschool in Waddinxveen staat goed bekend. Geen wachtlijst. 5 km van Gouda.

Annet
20-01-2009 om 10:12
Er is een trein / lightrail. Nu nog 2x per uur, plannen zijn dat dit naar 4x per uur gaat en dat er een extra halte in Gouda komt.
En er is een bus naar Gouda.
En een fietspad....
Waar moet je heen in Gouda?

Annet
20-01-2009 om 15:01
Beiden liggen op loopafstand van het station
Dus dat moet lukken met dat OV.

Eva Bastiaans
23-01-2009 om 16:42
Koningin wilhelminaschool gouda
Beste Gouda-ganger,
Onze kinderen gaan met veel plezier naar de Koningin Wilhelminaschool in Gouda. Een kleine school met kleine klassen. De school ligt in Gouda-Noord, ongeveer 1 à 2 km buiten het centrum en vlak bij het ziekenhuis. Het is een school zonder wachtlijsten. De sfeer is prettig en persoonlijk. Kijk anders ook eens op de de website www.kwschoolgouda.nl.
Barteltje.

Liever zonder naam
30-01-2009 om 09:17
Korte akkeren
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar in Gouda je ga wonen.
Zelf woon ik in de korte akkeren en mijn kinderen gaan daar naar de openbare school De Kas. Op deze school zitten redelijk wat buitenlandse kinderen (vooral hogere groepen, lagere groepen krijgen al meer "witte" kinderen) Maar het is een hele leuke school, waar goed naar de kinderen word gekeken. Als een kind extra begleiding nodig heeft dan krijg hij/zij dat, loopt een kind voor op de rest dan krijgt hij/zij ook extra werk.
Als je niet naar een huidskleur kijken, maar vooral heel vdeel leuke kinderen zie, dan is dit een hele leuke school. Waar de groepen klein zijn (grootste groep 22 kinderen) waar de leerkrachten elk kind bij naam kennen. En waar aandacht voor elk kind is..
Maar nogmaals het ligt er ook aan waar in Gouda je komt te wonen. Of je moet voor een school kiezen buiten je eigen wijk.

Ardnax
03-02-2009 om 21:29
Bij ons
Wij wonen in Reeuwijk en de basisschool waar ik heel tevreden over ben is de openbare basisschool daar; "De Venen".
Valt onder hetzelfde bestuur als de Kas van Liever zonder naam en de Theo Thijssen van Annet. (alhoewel ik over die stichting zelf iets minder tevreden ben)
Ik heb in Waddinxveen gewoond en nu hier en ik heb het hier meer naar mijn zin (op de fiets is het vanaf mijn huis 10 minuutjes naar het station)
Grtz.
Ardnax
PS Annet, ben jij nou diezelfde waar ik een heleboel jaar geleden gepoogd heb een afspraak mee te maken, maar wat ons nooit echt gelukt is ? Jij met die grote klimtoestellen in de tuin en ik met die schoonmoeder die jij via het politieke netwerk kende ?