Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
bibi b

bibi b

28-05-2010 om 18:50

Gymles: waveboarden zonder bescherming

Omdat ik een keer veel te vroeg was zag ik een groep 7 of 8 buiten gymen. Ze kregen waveboardles, met een parcours (met soort springplank en helling). Tot mijn verbazing waren ze zonder enige bescherming. Er waren een paar beginners en een paar meer gevorderden. Maar ik vroeg me af of dit wel zomaar kan? Ik zou niet willen dat mijn zoon (nog maar in groep 1, dus nog niet aan de orde) dit zou doen, zonder bescherming en zonder helm!
Vreemd. Wat moet ik hiermee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het zal wel heel onverantwoord zijn

maar mijn dochters en hun vriendinnen waveboarden altijd zonder bescherming.
Maar ik vind wel dat je gelijk hebt dat je dat bij een gymles van school goed moet regelen

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-05-2010 om 21:08

Zie het probleem niet echt

Ik zie hier ontzettend veel kinderen op straat waveboarden - maar werkelijk niemand met helm of kniebeschermers. Het lijkt mij wat overdreven dat kinderen dat op school plots wel zouden moeten. Klinkt een beetje als een fietstochtje met de klas, waarbij iedereen verplicht een helm op moet. 'Want school moet het nu eenmaal goed regelen'.

Dirkje

Dirkje

29-05-2010 om 12:33

Hot item

hier in huis. Een van de kinderen houdt erg van waveboarden, maar mag dat van ons niet zonder bescherming. Alleen: de kinderen uit de buurt boarden allemaal zonder bescherming. Kind vindt dat natuurlijk ook leuker en wordt er bovendien mee gepest. Gevolg: gaat niet graag boarden op straat, alleen achter het huis.Dus hebben wij een dilemma. Kind is door een aandoening hoe dan ook wat breukgevoeliger, maar los daarvan vinden we het niet veilig zonder bescherming.
Drommels, ik vraag me af welke mensen die het weten kunnen jij gesproken hebt. Ik heb juist begrepen dat de hulpverleners op de SEH juist heel veel letsel ziet als gevolg van waveboarden: mn pols- en elleboogbreuken.
Maar goed, de discussie woedt hier thuis voort, want een kind dat graag wil waveboarden maar dat niet doet is ook weer zo wat.
Groet,
Dirkje

Dikje

Dikje

29-05-2010 om 12:35

Overigens

vind ik dat een school al helemaal geen risico daarin moet nemen. Dus, Bibi, deel je verbazing....
Groet,
Dirkje

Dirkje

Dirkje

29-05-2010 om 21:32

Drommels

het kan zo zijn dat waveboarden minder hard gaat dan skeeleren en skaten, maar dat bepaalt echt niet alleen het riskante het vallen, hoor. Je hoeft namelijk echt niet hard te vallen om je pols of elleboog te breken. Een zachte maar ongelukkige val is daarvoor ruim voldoende. Als ik de beschadegingen op de bescherming zie, dan ben ik blij dat die dingen beschadigd zijn en niet de knieën, ellebogen en polsen van onze kinderen.
Wat betreft de aandoening van mijn kind: kind is in behoorlijke mate hypermobiel. Dat brengt idd een verhoogde kans op lets, maar in de praktijk heeft kind heeft jaren geleden ooit 1 x iets gebroken; minder dan vele andere kinderen in mijn omgeving. Zelfs nu het de teamsport doet, waar de fysiotherapeut niet blij van werd gaat het goed. Dat vertel ik omdat we er niet heel erg veel mee bezig zijn of rekening mee (hoeven te) houden.
Gret,
Dirkje

MM.

MM.

29-05-2010 om 22:13

Twee gebroken ellebogen

Bij Vraag en aanbod op dit forum vraagt iemand om kleding voor een kind van negen met niet één, maar zelfs twee gebroken ellebogen door een val met een waveboard.

Ik moet er niet aan denken dat mijn (motorisch niet erg sterke!) kind op school op zo'n onding zou moeten bij de gymles, laat staan zonder enige bescherming.
Ik vind waveboarden als onderdeel van een gymles te zot voor woorden!

Groet MM

bibi b

bibi b

30-05-2010 om 17:43

Drommels

Je hebt helemaal gelijk. Ik zal mijn zoon gaan opvoeden

Hetty,*

Hetty,*

31-05-2010 om 22:51

Inderdaad veel breuken

Ik zie SEH-verslagen voorbij komen en inderdaad: heeeel veel polsbreuken door het waveboarden, vaak een paar per dag (tov anders niet veel kinderen met polsbreuken). Het is echt wel opvallend. Het naar achteren vallen is geloof ik het grootste probleem.
Hoofd-, knie- en enkelletsel door waveboarden zie ik niet echt voorbij komen.
Groetjes Hetty,*

Hier op school ook veel gips momenteel,

en ook veel waveboards. Maar geen verband tussen die 2. De gipsarmen zijn hier heel ouderwets opgelopen door lullig uit een klimrek te vallen of van een hekje. Dat soort dingen. Ook nog eentje in het zwembad geloof ik. En iets met een paard.

Ingrid

Janeway

Janeway

07-06-2010 om 10:42

Gips is in

Ook hier.. Zoonlief zelf gips en op school ook diverse gipsklanten, maar geen van allen door waveboarden maar door gymlessen en andere valpartijen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.