Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-11-2011 om 20:53
Even van me afschrijven.. zoon van 14, 2e klas LWOO legt in de klas, in de les, zijn adidas handschoenen op tafel. verliest ze een minuut uit het oog..en ze zijn gewoon weg.. de juf is toen meteen alle tassen afgegaan.. maar heeft niet in de jassen gekeken die ook in de klas hingen. Weg dus, handschoenen zijn gewoon gestolen. Kan me er zo kwaad over maken. Is dit gangbaar op de middelbare scholen..pfff..wat en voorbeeld voor leeftijdsgenoten. Mijn zoon durft al niks meer in een kluisje te doen want het gerucht gaat dat er een jongen is die een loper heeft.. gelukkig gaat mijn zoon in het 3e jaar naar een andere school.
19-11-2011 om 23:30
Was er vroeger ook al
Niet in de klas maar wel op school in algemene ruimtes.
Dit begon in mijn jeugd ongeveer te spelen vanaf de 4e/5e klas (deed VWO). Vanaf studententijd hing je niet zomaar een goede jas ergens neer en ging goede kleding/schoenen in een kluisje bij het sporten.
Bij mijn oudste (ook 14)speelt dit nog niet, hoewel ik haar geregeld vertel dat ze bepaalde spullen beter in haar kluisje kan leggen, voor de zekerheid. Ook hebben handschoenen, jassen, etc. altijd een naam erop of erin.
20-11-2011 om 11:50
Hier een ipod
Hier is dochter zo een ipod kwijt geraakt. Het moet in de klas gebeurd zijn, niet dat ze het ding onbeheerd heeft achter gelaten ergens. Waarschijnlijk in de klas uit haar openstaande tas (dat dan wel) gepakt. Naam staat er in gegraveerd, maar ja.. met een hoesje eromheen zie je dat niet. Nooit meer teruggevonden dat ding.