Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
an mien

an mien

01-04-2011 om 11:23

Havo of vwo?

Zoon zit in de tweede havo vwo brugklas en moet volgend jaar dus of naar 3 havo of 3 vwo.
Zelf wil hij naar het vwo en zijn cijfers zijn ook zo dat het kan maar heel overtuigend zijn zijn cijfers niet op vwo niveau meest 6en een een paar 7ens en een 8, onvoldoende voor muziek en een 5 voor Nederlands. Hij werk voor deze cijfers wel hard het komt hem zeker niet aanwaaien. Ivm met zijn ass heeft hij 3 keer per week huiswerkbegeleiding en zij zijn van mening dat vwo te veel inzicht van hem vraagt en dat hij er dan nog harder voor moet werken.
Zijn mentor twijfelt ook wel zijn cijfers zijn er wel naar maar toch....
En dan is er natuurlijk ook het psychologisch verslag met zijn IQ van 90 tja dat is ook geen vwo maar eigenlijk ook geen havo.
Tja wat is wijsheid havo of vwo, of misschien eerst havo en dan vwo?
Verleden jaar waren zijn cijfers wel veel hoger allemaal een punt zeker, mentor zegt dat er in de tweede meer inzicht nodig is en in 3 vwo nog meer.....
Een voordeel van vwo is weer dat hij dan in een rustigere klas komt.
Wie weet raad?????

An Mien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

01-04-2011 om 13:11

Rustiger klas

Ik zou voor de rustiger VWO-klas kiezen. Een onrustige klas doet eventueel voordeel van makkelijker stof weer teniet zeker bij een kind met ASS. Bovendien wil je zoon zelf graag VWO. Wten dat je oudersin je capaciteiten geloven heeft ook een grote impact ipv de boodschap geven dat het toch te hoog gegrepen is voor hem. Op eerst HAVO en dan VWO zou ik niet zo rekenen, straks zijn zijn cijfers daar ook niet hoog genoeg voor of heeft hij geen motivatie meer.
De IQ van het psychologisch verslag zou ik niet serieus nemen, sommig IQ-test zijn nou eenmaal totaal ongeschikt voor kinderen met ASS of andere handicap.
Groeten Primavera

Kobalt

Kobalt

01-04-2011 om 14:24

Hier

Op de plaatselijke VWO school, is het heel erg goed te doen, om vanuit VWO3 af te stromen naar HAVO4. (Van VWO4 naar HAVO5, kan niet) Als die mogelijkheid er is, kun je het nog een jaartje uitproberen op het VWO.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.