Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Els

Els

28-06-2010 om 17:21

Help! hoe is dit mogelijk? [havo scholen zitten vol??]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

In dat geval

"Straks gesprek dan ga ik alles weer aankaarten. "
Print die uitspraak Almelo even uit en neem 'm mee. Deze leerling voldeed niet aan de eisen die de school stelde voor doorstroom. Jouw zoon kennelijk wel. Daarmee is hij toelaatbaar tot havo op de schoollocatie. De rechter zal dat erkennen.
Op naar een kort geding dus.
Groet,
Miriam Lavell

Els

Els

06-07-2010 om 09:55

Motivatie

Dank voor je tip Miriam. Ik neem hem mee. Ze blijven echter volhouden dat hij niet aan de eis "motivatie" voldoet en dat is natuurlijk iets dat je niet zwart op wit kunt bewijzen.

Dat kan niet waar zijn

Els, eerder schreef je dat de school geen aanvullende eisen stelt. Als dat waar is (wat ik overigens waag te betwijfelen) dan kan motiviatie niet ineens wel als eis gelden.
Maar ten tweede: je hebt zwart op wit dat zijn werkhouding goed is en dat hij goed gemotiveerd is.
Dat geeft aanleiding tot de eis voor toelating op het havo op de schoollokatie of, mocht dat onverhoopt niet lukken, plaatsing op de vavo via de Rutteregeling. Ook daar is de school verantwoordelijk voor.
De school kan daar niet onderuit. Moet je je wel strak aan deze lijn vasthouden.
Groet,
Miriam Lavell

Bastet

Bastet

06-07-2010 om 13:20

Raar

Mijn zoon had een overgangsbewijs havo 4 naar havo 5,maar wilde van profiel veranderen,dus ging vavo doen,zodat hij havo 4 en 5 (maar dan met andere vakken) in een jaar kon doen.Zijn vriendin bleef zitten in de vierde,maar had in theorie dus een diploma,want overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4.Zij kon gewoon uitbesteed worden naar de vavo van Zoetermeer.
Ik vrees dat de vavo die jij gebeld hebt,geen zin heeft in een uitbesteding van leerlingen, alleen omdat de huidige school geen plaats wenst te hebben voor je zoon....

Zoetermeer

Al in Zoetermeer gekeken?

Els

Els

06-07-2010 om 22:13

Je gelooft het niet..

maar het Vavo waar ik het over heb is het ID college in Zoetermeer. Daar komt hij dus niet.

Het Ypenburg Lyceum hebben we ook geprobeerd maar zij hanteren de gemiddelde 7 norm. Was maar waar...hier om de hoek!

Maar onwijs bedankt voor het meedenken hoor.

Els

Els

06-07-2010 om 22:16

Didi

Onderstaand bericht ontvingen wij van mw. Gerats van het Ypenburg Lyceum:
Helaas is er in onze Havo afdeling klas 4 geen plaats meer.
Succes met het vinden van een vervolgopleiding.

Mag ik vragen hoe jij zeker weet dat er nog plek is?

Els

Bastet

Bastet

07-07-2010 om 07:49

Els

Mw B van dat vavo staat er wel om bekend dat ze niet de makkelijkste is...ik vind het een.....draak.
Maar dat dit niet zou lukken,verbaasd me wel,jammer!!

Dwangsom voor vavo

Ik vond nog een uitspraak http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=kenmerken&vrije_tekst=toelating+mbo
Interessant is dat de rechter hier op de stoel van het schoolbestuur gaat zitten. De rechter voelt zich daartoe genoodzaakt omdat er ondeugdelijke beslissingen zijn genomen op basis van ondeugdelijke adviezen.
Leerling moet worden toegelaten met een dwangsom van 2500 euro per dag dat het ROC dat nalaat.
Zo zie je maar. Leerlingen weigeren mag, maar niet als dat onredelijk of ondeugdelijk is.
Groet,
Miriam Lavell

Els

Els

08-07-2010 om 21:53

Mevrouw b

We waren met haar collega al bezig met het invullen van de formulieren totdat mevrouw B erbij kwam. Tja...soms moet je als oude grijze dakduif iets doen om interessant te lijken...jammer dat dit ten koste moet gaan van gemotiveerde leerlingen met capaciteiten.

Bastet

Bastet

10-07-2010 om 11:46

Els (ot)

Ah neeee,dus zij heeft echt roet in het eten gegooid...ze is nog erger dan ik dacht.....
Mijn zoon heeft nu eindexamen havo gedaan,in zes vakken,en is geslaagd met zevens en achten,echt een waanzinnige lijst.Hij had voor zijn eindexamen engels zelf het hoogste cijfer ooit gehaald op deze school...dus hij komt van de week de nieuwe uitbesteding inleveren,omdat hij komend schooljaar nog twee vakken havo wil halen.Ipv een compliment krijgt hij een sneer: Ik verwacht volgend jaar meer inzet.
Huh?Ze had mazzel dat ik er niet bij was,de heks.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.