Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Help! traktaties!

Mijn zoon is volgende week jarig en ik heb al leuke traktaties bedacht. (muffins in een cars bakje, cars vlaggetje en cars suikerdecoratie). MAAR

ik vroeg me ineens af: wat is gebruikelijk voor de juf??? Zelfde traktaties? En ik kan me herinneren dat we vroeger de klassen rond gingen en alle juffen iets gaven?? is dat nog?

EN

wat te trakteren op de bso???

ik hoor het graag,

liefs lisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

moest er ook iets speciaals voor (alle) juffen van groepen 1/2 komen. .dus voor elke juf 1 roos gekocht. Op de BSO heb ik pakjes drinken en een mini krentenbol gedaan .. ze willen alles toch suikervrij ? Vertelt doodleuk een van de leidsters dat ze slagroomsoesjes heeft om uit te delen.. . Succes!

Chocola

Wij doen hier altijd een traktatie in de klas, en voor het rondgaan bij de andere meesters/juffen een uitdeeldoos chocola.

Voor de BSO zou ik gaan voor een uitdeelzak lekkers. Iedereen een snoepje en klaar. Geen snoepje gewenst? Koop een kratje met mandarijntjes.

Tango

Tango

02-01-2011 om 21:45

En hier

Krijgen de juffen gewoon hetzelfde als de kinderen. Vraag inderdaad even hoeveel kinderen en juffen er zijn, dan heb je in ieder geval genoeg. Iets anders mag hier overigens ook hoor, ik heb 1 keer een doos bonbons gekocht waar de juffen uit konden pakken. Toen hadden we als traktatie een cars-sleutelhanger met drop en snoepsleutels eraan, vond ik niet zo'n juffentractatie. Maar een cakeje is prima natuurlijk.
bij de BSO doen wij ook meestal een uitdeelzak snoep of van die mini-chocoladereepjes (marsen, twixen e.d.) omdat daar zoveel kinderen zijn (zeker 40), daar ga ik dus geen ingewikkelde traktatie voor maken. Hier willen ze geloof ik ook suikervrij, maar inderdaad delen ze zelf wel snoep uit, dus daar trekken we ons niet zoveel van aan.

Jesse_1

Jesse_1

02-01-2011 om 22:25

Voor de meesters en juffen...

... zorg ik voor iets dat ze niet meteen op hoeven te eten, bijv. een cakeje doe ik bewust niet. (Er zitten zóveel kinderen op school, de meesters/juffen zouden compleet dichtgroeien als ze van elk kind een cakeje zouden krijgen). Ik doe iets als merci of celebrations, ook wel eens een theezakje of koffiestick met mintkussentjes en cacaoboontjes gedaan.
Op de BSO trakteren mijn kinderen niet. Ja, heel sneu, maar ik vind het zo'n onzin om overal te trakteren. Ze mogen van mij alleen trakteren op BSO/sport als ze er toevallig op de dag van hun verjaardag heen gaan (oké, zoon heeft op zaterdag zijn voetbalteam getrakteerd terwijl hij de zondag pas jarig was).
Jesse

MvrKoekepeer

MvrKoekepeer

03-01-2011 om 00:05

Gewoon...

Hier krijgen ze het zelfde als de kinderen. Sommige juffen eten het op, anderen juffen verloten het in de klas.

Lisa

Spannend, de eerste keer trakteren! Wij gaan stokjes met kaas, worst en komkommer trakteren (in leuke vormen, met koekjesvormpjes gemaakt) en de juffen krijgen hetzelfde.

Op de BSO trakteren we niks, vind ik niet nodig. Heb trouwens geen idee hoeveel en welke kinderen daar zitten De kinderen gaan ook maar 1 keer per week.

Zonneschijn

Zonneschijn

03-01-2011 om 13:30

Anders

Hier gaat het anders. Bij de juffen en meesters van andere klassen langs is bij onze school afgeschaft omdat het te onrustig was als er weer een kind langs kwam om te trakteren. Alleen de onderbouw mag de klassen bij langs en dan alleen de klassen op de begane grond, waar ze zelf ook zitten. Ik koop meestal een doos chocolaatjes en wat over is mag juf in de lerarenkamer zetten.

Zonneschijn

Zonneschijn

03-01-2011 om 13:32

Ik bedoel dan

een doos chcoclaatjes voor de juffen en meesters. De kinderen krijgen dan wat anders. Dat verschilt per jaar. Meestal vraag ik eerst wat mijn dcohters zelf willen.

Janna3

Janna3

04-01-2011 om 15:57

Even navragen

Je kunt het beste even aan de leerkrachten/leidsters vragen wat bij jullie gewoon is.
Dan kun je meteen even nagaan of er geen kinderen met (ernstige) voedselallergieen in de klas zitten. Meestal hebben die kinderen wel een eigen trommeltje, maar ik vind het leuker om iets te trakteren dat iedereen mag hebben.

Lisa76

Lisa76

05-01-2011 om 21:24 Topicstarter

Bedankt

Voor jullie reacties!

De reden waarom ik het nog niet heb gevraagd is dat ik er simpelweg niet aan heb gedacht. Aangezien ze nu nog kerstvakantie hebben dacht ik ik vraag het hier.

De reactie van Pelle snap ik trouwens niet. Het raar vinden dat ik het na een jaar nog niet weet? Hoe zou ik dat moeten weten? Ben er toch niet bij als er getrakteerd wordt door kinderen?

Ik ga ook cakejes maken voor de bso en vraag even na wat betreft de juffen. Anders haal ik even snel nog een doos chocola!

liefs lisa

Tine Winkel

Tine Winkel

08-01-2011 om 13:08

Bso popcorn

Op school geef ik voor de juffen vaak iets anders dan voor de kinderen. Ik hoor vaak van mijn dochters wel wat gebruikelijk is v.w.b. het aantal juffen/meesters (meestal alleen de 'bouw' waar ze zelf in zitten - 't is een grote school - en de klas waar ze vorig jaar zaten).
Voor de BSO geef ik vaak zakjes magnetron-popcorn (zoet en zout) mee: mijn dochters zijn trots dat ze het mogen helpen klaarmaken en uitdelen, kost weinig ruimte in de schooltas en de kinderen vinden het over het algemeen lekker. BSO blij, want 't is geen suiker. En de prijs valt dan ook mee, dat vind ik ook nog wel van belang als je voor 50 kinderen moet zorgen. Om over de hoeveelheid werk (voor 50 kinderen iets maken?!) nog maar niet te spreken.

Lisa76

Lisa76

09-01-2011 om 21:30 Topicstarter

Popcorn!

WAt een goed idee!

Lisa76

Lisa76

11-01-2011 om 20:41 Topicstarter

Pelle

Uiteraard kunnen jullie dat niet weten... MAAR het was kerstvakantie (hier zijn ze pas afgelopen maandag weer naar school gegaan) dus ik dacht: vraag hier effe wat bij iedereen gebuikelijk is.

Maar ik weet het nu!: alleen de juf uit de klas. Er wordt niet rondgegaan.

scheelt weer

liefs lisa!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.