Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-03-2011 om 13:55
Onze zoon van 12, groep 8 is altijd een serieuze en rustige leerling geweest. Hij is superslim, en heeft nu eindelijk in groep 7 en 8 extra uitdagende dingen gekregen. Bijv. wiskunde lessen op een gymnasium, hij heeft ook eigen werk op nivo en doet nu ook bijna twee jaar Spaans.
Maar de laatste tijd heeft hij geen zin meer in school, doet zijn huiswerk niet en verstoord de lessen door druk te zijn, veel te praten. Volgens de leerkracht komt hij nu pas los.
Bij Spaans is hij er uit gezet, verstoorde les les enorm. Had ook vaker gezegd geen zin meer in Spaans te hebben, want hij leerde er toch niks.
Jammer, maar hij heeft veel taaltalent. Ik zou het ook jammer vinden om er nu mee te stoppen. Misschien moet de juf hem ook wat meer moeilijke opdrachten geven, dat ga ik nog eens met haar bespreken.
Of dat ik samen met hem het huiswerk ga doen. Kan zelf ook Spaans en misschien is dat motiverender?
Kan me ook voorstellen dat zoon het nu wel gehad heeft, de cito toets gehad, schoolkeuze gemaakt en tja...wat doen ze nu nog verder.
Heeft overigens ook iedere keer geen zin meer in andere dingen, zoals scouting, voetbal, training. Zou het gewoon het begin van de pubertijd zijn?
Ik zal met hem moeten praten, omdat ik een mail over zijn gedrag kreeg en de leerkracht van Spaans niet geod weet wat met hem te doen. Wel of niet doorgaan met Spaans? Wie heeft tips.
31-03-2011 om 14:51
Begin puberteit
Tja, bij mijn zoons luidde dat het begin van de puberteit in, ook rond die tijd inderdaad.
Jongste zoon is nu 14 en stelt dat hij toen,groep 7/8 gewoon strontvervelend was in de klas.