Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sandra A

Sandra A

11-02-2014 om 17:40

Het gevoel van onterecht worden behandeld op school

Ik weet even niet goed wat ik hiermee moet, hoop hier even te kunnen klankborden...
Mijn zoon van 9 ging altijd met plezier naar school, heeft veel vrienden, houdt van leren etc... maar de laatste weken is hij een paar keer met het verhaal thuis gekomen dat hij onterecht ergens de schuld van kreeg, andere kinderen die wel iets hadden gedaan vrijuit gingen... Ik dacht nog, okee kan gebeuren, een tijdje pech met dit soort dingen. En zoon vind dingen die hij als onterecht ziet heel erg.
Maar vandaag en gisteren vind ik het wel erg worden. Gisteren zou hij door een vriendje zijn beschuldigd van slaan wat zoon ontkende. De juf heeft de twee in de klas gezet en net zo lang gewacht tot de waarheid eruit kwam. Vriendje had het slaan verzonnen. Dat duurde een half uur, na schooltijd.
En vandaag heeft mijn zoon een half uur binnen moeten zitten nadat de juf dacht dat hij al ruziënd achter een jongen van een andere klas aanzat. Zoon vertelde nog dat die jongen een vriend is, dat hij hem kent van zijn sportclub en dat ze tikkertje speelden. Maar juf geloofde hem gewoon niet.

Wat vinden jullie hier nu van?
Maak ik me druk om niks en zijn dit de normale vervelende kanten van school en juffen?
Toch maak ik me zorgen. Zoon is al meerdere keren overstuur thuis gekomen, boos op de juf vooral omdat ze onterecht boos wordt op de verkeerde en vaak niet ingrijpt als anderen aan het etteren zijn. En hem simpelweg niet gelooft als hij zijn kant vertelt.
Vandaag zei hij dat zijn grootste wens is dat er geen school meer is... vind ik geen fijne ontwikkeling!

Angela67

Angela67

11-02-2014 om 21:46

ga praten

ga gewoon eens met de juf van gedachten wisselen of hoe zoon zich voelt. vraag haar eerst naar haar verhaal en koppel dan zijn gevoel terug.
gr angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.