Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoe ga je hiermee om? [contact met de juf]

Hallo ,

Ik heb geen goed contact met de juf van mijn kind. Deels omdat ik zelf niet lekker in mijn vel zit en een introvert type ben. Hierdoor krijgen andere kinderen naar mijn gevoel bij binnenkomst in de klas meer aandacht dan mijn eigen kind.Ik ben aan de ene kant nuchter genoeg om te denken dat we niet allemaal hetzelfde zijn, maar vanmorgen gebeurde er iets naars. Mijn kind is begonnen met leren lezen, ze was thuis al erg goed op weg en nu is dat de juf dus ook opgevallen en mag ze zelf gaan lezen. Ik ben natuurlijk supertrots op kind, maar heb het gevoel dat de juf mij een ongeinteresserde moeder vind. Het is altijd onwijs druk s'morgens met in de klas brengen en ik kan daar heel slecht tegen, loop als een kip zonder kop rond zeg maar.
Moet ik nu aan de juf uitleggen dat ik daar last van heb zodat ze begrijpt waarom ik zo reageer ? Ze reageerde namelijk nogal pinnig vanmorgen. Het is een soort juf die opkomen voor je kind hoog in het vaandel heeft, dus het kan zijn dat ze er helemaal niets mee kan. Wat zouden jullie doen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kweenie, maar

Kan het niet zijn dat jij veel meer met de juf bezig bent dan de juf met jou?
Misschien had juf vanochtend wel gewoon hoofdpijn oid en was ze daardoor wat kribbig.

Juf heeft kennelijk wel oog voor de vorderingen van je kind, dus ik vraag me af of je je wel zorgen moet maken om je kind. En of de juf jou een ongeïneresseerde moeder vindt... Misschien denkt ze juist wel van 'goh, lekker rustig, tenminste een die niet zo aan mijn hoofd zeurt'..

Anders zou je misschien een keer extra vroeg kunnen komen zodat je wat rustiger een gesprekje kan beginnen en je niet in de concurrentie om aandacht hoeft te storten. Maar ik vraag me af of het nodig is.

Ik heb dergelijke gedachten ook wel eens m.b.t. de creche, maar kind heeft het naar zijn zin en de leidsters zijn op hem gesteld, dus ik laat het maar een beetje waaien en denk ' als er wat is, hoor (of zeg)ik het wel'

Groeten,

Temet

Sancy

Sancy

31-10-2008 om 09:51

Precies

Ik ben ook geen haantje-de-voorste maar ik meld altijd aan het begin van het schooljaar bij de juf dat ik van haar verwacht dat ze actief contact zoekt als ze iets wil bespreken met mij, en niet hoeft te wachten tot ik háár eens aanspreek of totdat er een 10-minutengesprek is voor mijn kind. Dat werkt prima.
trouwens, als de kinderen ouder worden loop je toch niet meer mee de klas in (hier niet in ieder geval) en dan zijn er automatisch minder momenten waarop je met de juf praat. Ook om die reden zeg ik het. werkt trouwens ook andersom, de juffen hier vertellen bij de informatie-avond dat je niet hoeft te wachten op een 10-minutengesprek als je iets wilt overleggen. bijkomend voordeel is dat de juf begrijpt dat ik iets 'belangrijks' te melden/vragen heb als ik ze aanspreek, en dan wordt er dus ook tijd en aandacht aan gegeven.

Tinus_p

Tinus_p

31-10-2008 om 10:31

Jups

Mirakel:
"Het is altijd onwijs druk s'morgens met in de klas brengen en ik kan daar heel slecht tegen, loop als een kip zonder kop rond zeg maar."
Duhuh. Ik breng mijn kinderen vaak genoeg naar school (tis wel aflopende zaak want ze wordne groot), maar 'smorgens was nooit de tijd om eens rustig wat te bespreken; het is te druk, leerkracht probeert wanhopig de kinderen aan t werk te zetten, en ikzelf functioneer nog niet bij gebrek aan koffie.
Kortom, 's ochtends is nou niet bepaald het moment om bij te praten over vorderingen etc etc.

Ja,

ik zou gewoon 's middags (vanmiddag?) even naar de juf lopen en zeggen dat je het fijn vindt dat je dochter mag lezen. Hier is het ook zo hoor, 's morgens is er nauwelijks tijd en extraverte ouders en kinderen krijgen de aandacht. Als ik echt even wat wil vertellen ga ik 's middags uit school langs de juf, die heeft dan de tijd.

Guinevere

Guinevere

31-10-2008 om 11:12

Begrijp het niet

Ik begrijp het niet helemaal, Mirakel, wat is er nu precies gebeurd vanmorgen?
En je zegt: "Deels omdat ik zelf niet lekker in mijn vel zit en een introvert type ben. Hierdoor krijgen andere kinderen naar mijn gevoel bij binnenkomst in de klas meer aandacht dan mijn eigen kind". Wat doen de andere ouders dan, die sleuren de juf naar hun kind toe?
Wat denk jij dat de bedoeling is 's morgens in de klas? Volgens mij: kind afleveren en ouders wegwezen, zodat de les kan beginnen. Zelf probeer ik de juf zo min mogelijk lastig te vallen op zo'n moment, het is al hectisch genoeg.
Dus volgens mij doe je het prima.

Niks aan de hand

Mirakel, `s morgens is ook niet het tijdstip om gesprekken te voeren met de juf. Er zijn moeders die al in de rij staan voor een babbeltje ( vaak onbenulligheden )." Mientje heeft vannacht niet zo lekker geslapen, pietje heeft vanmorgen zijn melk niet opgedronken."
Als je even wil overleggen met de juf maak je gewoon een afspraak na schooltijd. Leuk dat je kind al leert lezen en prima dat de juf het zelf ook ziet en er wat mee doet.Dit kan je na schooltijd gewoon even zeggen. En dat je het op prijs stelt dat als er wat bijzonders is dat ze het meldt. Ik ben ook van : "geen nieuws, is goed nieuws". Maar je twijfelt idd wel eens of dat goed is. Het zijn altijd dezelfde moeders die van alles hebben te bespreken, neem dat maar met een korreltje zout. Juf is eerder kriegel door hun gedrag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.