Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-10-2008 om 22:27
Hoe laat gaan jullie kinderen naar school? Op de school waar ik momenteel als invaller werk, lopen er al om tien voor acht kinderen op het plein terwijl de school pas om half negen begint. De tafeltennistafel is een trekpleister, dat snap ik, maar meer dan een half uur te vroeg op school??
Ook tussen de middag komen sommige kinderen ontzettend vroeg. Als het mooi weer is, oke, maar met deze herfstbuien is het best triest. Ze willen dan ook eígenlijk naar binnen, achter de PC, maar dan wordt de school een soort onbetaalde en onbemande (want het personeel heeft pauze of vergadert of bereidt werk voor) kinderopvangplek.
Een kwartier voor aanvang van de school is er pleinwacht, dat is de gebruikelijke aankomstfase.
In de maandbrief heeft de directeur er bij de ouders op aangedrongen kinderen niet te vroeg naar school te sturen, maar dat helpt niet.
Hoe is dat bij jullie?
tonny
07-10-2008 om 10:16
Vroeg op school
Hier kan het wel, schoolplein is vrij toegankelijk voor iedereen. Staat ook een tafeltennistafel en speeltoestellen voor de kleinere kinderen. Maar school heeft wel heel duidelijk (en bijna in iedere nieuwsbrief weer) aangegeven dat er voor 8.10 en 13.10 geen leerkracht op het schoolplein aanwezig is en de school voor die tijd ook niet verantwoordelijk is voor de kinderen als ze wel op het schoolplein spelen.
Vind ik ook eigenlijk wel logisch, je kunt als ouder zijnde ook gewoon je kind pas naar school sturen als het daar voor is.