Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-06-2010 om 18:39
Hallo mede-forummers;
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat de uitslag van de entreetoets binnen was?
En wat wordt er vervolgens gedaan door school als de uitslag binnen is? Gesprek met de ouders of iets dergelijks?
Ik las op internet dat scholen vanaf dit schooljaar (2009-2010) het voorlopige schooladvies al in groep 7 moeten gaan geven.
In de nieuwsbrief die we elke week van school krijgen, staat echter dat er na de uitslag geen voorlopig schooladvies aan wordt verbonden?
Wie kan me hier meer over vertellen?
Alvast bedankt en groetjes vna janneke 2421
21-06-2010 om 23:46
Paar weken
Hier zat er een paar weken tussen de toets en de uitslag. Ik heb morgen een rapportbespreking en krijg dan ook het voorlopig advies. Ik vermoed dat zoon de rekentoets heeft verprutst (is niet z'n sterkste punt), maar dat hij wel gymnasiumadvies krijgt. Dat was het advies in november ook al, en daar was z'n juf heel stellig in. Lijkt me sterk dat daar veel in is veranderd.
Maar ik zie het morgen wel. Oja, hier dus wel een voorlopig advies in groep 7 en een definitief advies in groep 8. De eindtoets doen ze trouwens niet.
22-06-2010 om 10:41
Hier vrij snel
Hier werden de toetsen 17 mei verstuurd naar Cito(de eerste dag na de meivakantie) en hadden de kinderen afgelopen vrijdag de uitslag binnen.
Als ik het goed heb 4 1/2 week dus.
22-06-2010 om 10:49
Pelle
Hallo Pelle;
"Ik las op internet dat scholen vanaf dit schooljaar (2009-2010) het voorlopige schooladvies al in groep 7 moeten gaan geven"
"Moeten? Waar heb je dat gelezen?"
Dat staat op de site: www.beterbijles.nl
Groetjes van janneke2421
22-06-2010 om 11:08
Pelle
Hallo Pelle;
Ik moet zeggen dat ik ook niet precies begreep of het voor heel Nederland geldt of alleen voor Amsterdam.
Maar ik denk inderdaad dat het alleen betrekking heeft op Amsterdam.
Hoewel, een andere school dan waar mijn dochter op zit (wel dezelfde stad als de onze)hebben een paar maanden geleden al het voorlopig schooladvies gegeven; in groep 7 dus.
En nog een andere school in onze stad schijnt het voorlopig advies al in groep 6 te (gaan) geven.
Groep 6 vind ik overigens wel ERG vroeg.
Groetjes van janneke2421