Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Pelle

Pelle

16-03-2011 om 14:19

Hoe plannen ze de 10-minutengesprekken?

Naar aanleiding van de draadjes hierboven vroeg ik me af hoe ze bij jullie die 10-minutengesprekken plannen? Hier liggen er per groep en per avond formulieren, wordt er doorgegeven vanaf wanneer ze er liggen en vul je zelf je tijd in. Als je niet meteen kan ivm werk ofzo bel je iemand die wel meteen gaat en die zet even je naam op papier. Voor mij geen gedoe, ik zorg dat ik er altijd meteen ben en ik hoop maar dat iedereen zo toch nog een beetje een goede tijd heeft maar hoe gaat dat bij anderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MvrKoekepeer

MvrKoekepeer

16-03-2011 om 14:29

Hier

Hier duren de gesprekken 30 minuten (ook als het goed gaat). Bij de deur hangt een briefje met datums en tijden en daar schrijf je je naam op. Als er geen dag of tijd bijzit waarop je kan dan maak je een andere afspraak met de leerkracht. De rapporten gaan hier per leerjaar (combigroepen), dus per keer heeft de docent 'n stuk of 10 afspraken te maken.

pooh bear

pooh bear

16-03-2011 om 14:31

Hier

Hier krijgen de kinderen van de juf een briefje mee met daarop de tijd dat je moet komen. Als je op dat tijdstip niet kan ga je naar de juf voor een andere afspraak.

Julia64

Julia64

16-03-2011 om 14:57

En hier

Hier zijn de 10-minuten-gesprekken op dinsdagmiddag- en avond en donderdagavond (als ik het goed heb).
Kind krijgt een briefje mee waarop je zelf een voorkeursdag en -tijdstip in mag vullen. Tot nog toe is dat altijd gehonoreerd (bij mij althans).

Marjoleine64

Marjoleine64

16-03-2011 om 15:38

Wordt ingedeeld

maar wel altijd zo dat ouders met meer kinderen die ook vlak achter elkaar hebben (loopt zelden veel uit). En als je speciale wensen hebt dan kan je dat vooraf doorgeven, ook per mail, en daar wordt eigenlijk altijd rekening mee gehouden. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat ik liefst op die-en-die avond alleen tussen 7 en 8 kon ivm man op reis etc, en dat werd dan keurig ingepland.
Marjoleine

NaShA

NaShA

16-03-2011 om 15:50

Brief

toevallig vandaag de brief gekregen. Je kan daar je voorkeursdag op invullen. Later krijg je dan het briefje met de tijd terug. Dit keer hebben ze het voor de groep van zoon en dochter wel erg beperkt, 1 middag en 1 avond. En helaas kan ik niet (krijg ik nu ook een boete? . Dus ik heb het briefje teruggegeven met het verzoek op een andere dag te mogen komen....

ishtar

ishtar

16-03-2011 om 17:05

Huidige school

van zowel middelste als de andere 2, hebben een lijst met data en tijden en je vult zelf in. Is een kwestie van wie het eerst komt heeft het meest keuze.
Vorige school gaf per kind een briefje mee naar huis waarop je invulde of je een gesprek wilde en zo ja, hoeveel (en in welke klas) kinderen je nog meer hebt. Die briefjes kreeg je dan weer terug met de tijden waarop zij je ingepland hebben, rekening houdend met de andere kinderen in andere klassen. (kleine school )

guera

guera

16-03-2011 om 17:09

Jaar vantevoren

Hier weten aan begin van schooljaar al op welke dagen de 10 min gesprekken zullen zijn, dan kun je er vast rekening mee houden
Paar dagen vantevoren krijgen we briefje mee met de 2 middagen/avonden en dan kun je voorkeurstijdvak opgeven, aangeven op je met bepaalde leerkracht wil praten (duo's dus als je 1 van de 2 graag wil spreken maar meestal doen ze het samen) en op je nog ander kind hebt dat 10 min gesprek heeft, dan plannen ze dat opvolgend. Hier altijd ook wensen gehonoreerd gekregen

Polly Shearman

Polly Shearman

16-03-2011 om 17:27

En hier

zijn de data's bekend, al het hele jaar, je krijgt een brief mee met daarop de mogelijkheden, dan vul je voorkeuren in. En vervolgens krijg je een lijstje mee met waar je waneer verwacht word.
Wij hebben 3 kinderen dus krijgen we een keurig schema, met tussentijds genoeg tijd om van locatie naar locatie te lopen, maar wel alle 3 aansluitend.

groet, Polly

angelina ballerina

angelina ballerina

16-03-2011 om 21:11

Hier

wordt er ook ingedeeld. De data zijn wel al het hele jaar bekend. Nadat iedereen een brief met de ingedeelde tijd heeft gehad komt er overzicht op de gang te hangen zodat je onderling kan ruilen als je niet kan. Indien dit echt niet lukt kan je dit doorgeven en afspreken op een andere dag.

Tango

Tango

16-03-2011 om 21:11

Hier

Krijg je twee weken vantevoren een briefje mee waarop je je voorkeursdag kunt aangeven. De keuze is altijd tussen twee avonden. Evt. kun je ook nog een tijd aangeven, bijvoorbeeld voor 20.00 u. of na 19.00 u. Wordt bij ons altijd ingewilligd. Als je meerdere kinderen hebt op school wordt het ook nog zo gepland dat het keurig aansluit op elkaar. Meestal 10 minuten ertussen voor evt. uitloop.
Uitlopen doen ze hier echter zelden. De meeste juffen hebben de kookwekker op tafel staan, ook niet echt relaxed hoor. Maar ach, de meeste gesprekken voeren wij toch al buiten de 10-minuten gesprekken om.

Jade

Jade

16-03-2011 om 21:43

Hier...

...krijgt kind eerst een briefje mee, waarop we onze voorkeur voor een dagdeel aan kunnen geven. Een kleine week later het briefje wanneer het 10-minutengesprek is.

Vic

Vic

16-03-2011 om 22:11

Alleen de dag aangeven

Hier kun je op het briefje alleen de voorkeur voor een dag aangeven (dinsdag of donderdag). De tijden liggen tussen 19.00 en 22.00 uur, en brusjes worden aansluitend gepland. Als ik na 21.00 uur wordt gepland maak ik een nieuwe afspraak, na schooltijd. Ik ga niet de hele avond zitten wachten om dan nog de deur uit te moeten.

Jesse_1

Jesse_1

16-03-2011 om 22:17

Hier

Je kunt aangeven welke dag (er is tenminste één avond en één middag), je voorkeurstijd en in welke groep er brusjes zijn.
Een paar dagen later krijg je een briefje terug met het ingedeelde moment. Klopt meestal aardig (en anders alsnog iets verzetten).
Ik heb wel eens verzocht de 3 kinderen niet gelijk na elkaar te plannen omdat de gesprekken vaak uitliepen (niet speciaal die van mij) en dan liep het hele schema door mij juist verder in de soep. Vervolgens liep die avond alles keurig op schema, dus zat ik tussendoor (ruim) 10 minuten te wachten! Doe ik dus niet weer .
Jesse

Annet

Annet

16-03-2011 om 22:19

Nu snap ik waarom ik altijd terecht kon op het tijdstip dat ik w

Ik vulde altijd zo laat mogelijk op de avond in. Dan kunnen we rustig eten (doen wij laat), kind naar bed, en pas ruim daarna richting school.
Het uitlopen viel gelukkig altijd mee, misschien 15 minuten of zo. Dat vind ik best knap over een hele avond.

Nu een andere school. Daar hebben ze een lijst hangen om in te tekenen. Het gesprek is samen met kind (geldt voor alle klassen). Kind verzamelt een portfolio van werkjes, juf doet daar een eigen verslag bij, bespreekt met kind de leerpunten voor de komende periode (gaan ook in de map), voegt de citoscores toe en werkjes die zij typerend vindt. Map gaat daarna mee naar huis.
Best een mooi systeem. Je krijgt echt een goede indruk van wat er op school gebeurt.
Helaas kunnen Opa en Oma hier niet zo goed mee overweg. Die hebben liever een gewone cijferlijst.

vlinder72

vlinder72

17-03-2011 om 09:33

En bij ons

hangen in de gang lijsten met alle klassen en tijdstippen. Ouders met meer kinderen mogen zich twee dagen eerder inschrijven dan ouders met één kind op school. Je zoekt zelf dan een geschikte dag en tijdstippen uit en je schrijft je kinderen in.

Ik kies zelf meestal voor drie afspraken (drie kinderen) 's avonds vanaf half 8 of 8 uur.

Verder liggen op de avond zelf alle boeken en schriften van je kind klaar zodat je voordat je het 10 minutengesprek hebt, deze kan inkijken.

En verder stelt het niet zoveel voor. Wat ik alleen wel altijd opvallend vindt, is de slechte voorbereiding van de leerkrachten. Op sociaal gebied weten ze altijd alles (mijn kinderen zijn heel braaf dus dat is bij ons nooit erg belangrijk) maar als ik dan vraag waarom mijn kind voor alle cito's een A heeft maar voor spellen een C dan moeten ze in de papieren duiken om dat op te zoeken. Ik vraag mij dan elke keer opnieuw af waarom de leerkrachten dat nou niet zelf kunnen bedenken.

Guinevere

Guinevere

17-03-2011 om 10:48

Als laatste

Omdat wij altijd nogal veel te bespreken hebben, worden wij gewoon altijd bikkelhard als laatste ingepland. Wij lopen namelijk áltijd uit.

Pure magie

Ik weet niet hoe ze het doen, maar ze plannen het hier altijd strak, op het tijdstip van je voorkeur en zelfs als de planning bekend is en je toch niet kan, kan er altijd gewijzigd worden.

De gesprekken zijn altijd op dinsdagmiddag en -avond en donderdagmiddag en -avond. Bij de klas hangt een lijst waar op je het dagdeel van voorkeur in kan vullen, maar het hoeft niet.

Toen ik nog vier kinderen op deze school had, kreeg ik altijd de gesprekken achter elkaar op één dagdeel met steeds 10-minuten tussen de gesprekken om naar het volgende lokaal te gaan. Ze hebben een kookwekkertje staan dus ze houden de tijd goed in de gaten, maar je kan altijd even het gesprek afmaken, je wordt niet halverwege afgekapt. Maar echt uitlopen doet het ook niet.

Mocht je meer te bespreken hebben dan in die 10 minuten kan, dan kan je altijd een vervolgafspraak maken.

skik

Hierzo

hier krijg je per kind een lijst mee, waarop de docenten en de avonddatum staat aangegeven.
dan kan je ook nog invullen voor welke andere klassen je je hebt opgegeven.
heel handig met meerdere kids, zodat je niet op verschillende avonden wordt ingedeeld en het ook een beetje aansluit op elkaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.