Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nens

Nens

12-01-2009 om 17:06

Hoe vaak mag je blijven zitten?

Mijn dochter is van november 99 en is begonnen in groep 0. Daarna groep 1 en toen naar 3 / 4/ 5/ 6. Ze heef groep 2 dus overgeslagen, maar nu blijkt dat blijven zitten in groep 6 toch wel een goede optie is. Mijn vraag: als ze nu blijft zitten in groep 6, mag ze dan niet meer blijven zitten in 7 of 8? (ik dacht van wel omdat ze groep 2 overgeslagen heeft, maar vriendin zegt van niet) Wie weet er meer van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Officieel

.. moeten kinderen van de basisschool aan het eind van het schooljaar waarin ze 14 worden. Maar twee keer zittenblijven en zeker in groep 6 t/m 8 lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk.
Overigens: groep 0 bestaat niet. Formeel (naar de letter van de wet) is je dochter niet versneld maar heeft ze het normale traject afgelegd.
Groet,
Miriam Lavell

Sandra

Sandra

12-01-2009 om 18:28

Waarom 2 x blijven zitten?

Nens, ik begrijp je vraag geloof ik niet helemaal. Als ze nu in groep 6 zou blijven zitten, waarom zou ze dan óók nog een keer in groep 7 of 8 moeten blijven zitten? Wat gaat haar twee kaar groep 6 dan opleveren?

Blijven zitten

Als ze nu groep 6 blijft zitten dan verlaat ze op 12 jarige leeftijd de basisschool. Volgens mij een normale leeftijd om de basisschool te verlaten.( Ik laat het herfstkleuteren ook buiten beschouwing bij deze vraag) Als ze in groep 7/8 nog een jaar overdoet, dan is ze 13 als ze de basisschool verlaat. Dat mag nog steeds. Ik weet de achterliggende reden niet waarom er kans zou zijn dat je dochter nogmaals doubleert in groep 7/8 maar het lijkt me zeker niet wenselijk.
Wettelijk gezien mag het dus wel.

Nens

Nens

17-01-2009 om 14:23

Gaat niet goed nu

het gaat niet goed nu en ik was gewoon benieuwd of ze nu nog 1 of 2 keer ZOU mogen blijven zitten.
bedankt voor de antwoorden.

Nens

Nens

20-01-2009 om 20:56

Helaas pelle

de reden waarom dingen wel geleerd worden, maar ook weer vergeten worden is niet duidelijk... En ze zit op onderwijs waar ze zeggen op nivo te werken (nieuwe leren is geintroduceerd). Ik zou willen dat iemand wist waar het aan lag. Gaan ook maar WEER in gesprek met school. SBD moet maar eens iets gaan ondernemen.
Dank voor je belangstelling!

Inge M

Inge M

20-01-2009 om 21:47

Andere school

Je schrijft dat het hier om het nieuwe leren gaat. Als jouw kind niet goed gaat (terwijl een klas overgeslagen is) dan zou ik toch maar eens kijken naar een andere school. Dikke kans dat het daar wel goed gaat en zitten blijven (en zeker 2x) helemaal niet nodig is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.