Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Leandra

Leandra

17-08-2009 om 16:41

Hoe was de eerste schooldag?

Hier zit de eerste schooldag er weer op. Ik had er vrij voor genomen. Oudste zoon startte in groep 5 op een nieuwe school i.v.m. verhuizing en jongste zoon ging vanmiddag voor het eerst naar de peuterspeelzaal hier. Oudste kwam tussen de middag gelukkig vrolijk uit school. Hij was leuk geweest en hij had al een vriendje. 's Middags wilde hij al vroeg weer naar school om met een buurjongetje op het schoolplein te spelen. Jongste keek eerst de kat uit de boom, maar ging ook lekker spelen op de psz. Niet voor lang, 1 november mag hij naar school. Hij had 1 natte broek van alle opwinding. Met leerkracht van oudste ook een leuk gesprek gehad na schooltijd. Nu maar hopen dat de rest van het schooljaar ook zo positief blijft!
Hoe was het bij jullie kinderen??? Alleen jammer dat het deze week zo warm wordt !

Groetjes Leandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

17-08-2009 om 17:02

Leuk!

Dochter (groep 1) heeft al haar vriendinnetjes platgezoend en zoon vindt juf aardig. Zijn groepje is niet zo leuk als vorig jaar maar ik schat in dat juf nog wel wat wijzigt als ze ze een beetje kent...

Mama heeft alleen wat buikpijn van het schoolzwemmen. Zie het helemaal niet zitten..

Mijk

liora

liora

17-08-2009 om 19:02

Hier

Hier ging het super! Zoon ging naar een nieuwe school en voor het eerst naar groep 3. Ik ben vreselijk trots op hem, hij deed het geweldig.

Nu hebben we dan eindelijk in school op loopafstand waar zoon zich volgens mij helemaal thuis gaat voelen. Hij is na de eerste dag in ieder geval al enthousiaster dan ooit!

Ik heb zelf vannacht bijna niet geslapen van de zenuwen dus ga vanavond extra vroeg naar bed.

Liora

Nasha 1st

Nasha 1st

17-08-2009 om 20:03

Nog 1 week...

en dan hier ook weer....

Fraz

Fraz

17-08-2009 om 20:23

Gelukkig vrij goed

omdat het bericht van school tijdens de weekopening over een in de vakantie zwaar gewond geraakt kind een sprankje hoop heeft gegeven dat het goed komt met haar.
Verder goed omdat het bij de jongste van 7 nu officieel aan is met z'n vriendinnetje en bij de oudste was het goed omdat ze geregeld heeft met wie ze op werkweek gaat.

Moeilijk begin

Oudste (7 geworden in de vakantie) mocht naar groep 4 en dat vond hij vanochtend toch wel even een beetje spannend! Gelukkig was de juf al bekend en de meeste kinderen natuurlijk ook niet nieuw dus dat was zo over en hij had een leuke dag gehad!
Dochter (bijna 5, groep 2) vond het helemaal geweldig om alle vriendinnetjes weer te zien en natuurlijk Vriendje! Dat is al "aan" sinds begin groep 1 maar door omstandigheden hadden ze elkaar de hele vakantie niet gezien. "Ik geloof niet dat ze elkaars hand los gelaten hebben vandaag", aldus de juf.

koentje

koentje

18-08-2009 om 11:44

Mijn zoon

heeft de hele vakantie opgezien tegen dit schooljaar en vooral die vreselijke, want strenge meester....
En komt de eerste schooldag enthousiast uit school: oh, oh... wat zit die meester vol met grapjes!

Gelukig maar!

Paddington

Paddington

18-08-2009 om 12:52

Hier ook een spannende eerste dag

dochterlief is naar een andere groep met een hele nieuwe juf (pas dit schooljaar voor het eerst op school).

's Morgens buikpijn, maar dat heeft ze vaker bij spannende dingen.

Ik had een paar uurtjes vrij genomen, zodat ik haar zelf de eerste dag kon brengen. Ze zat er een beetje verloren bij, totdat een vroeger vriendinnetje ook in dezelfde groep blijkt te zitten! Helemaal goed dus, totdat... ik thuis kwam en mijn meisje als een zielig hoopje aantrof bij Oma, helemaal warm, buikpijn en keelpijn. Gewoon ziek dus... Heel vervelend, gelukkig ging het na een paracetamol snel beter en was het vanmorgen weer bijna helemaal goed.

Ook allerlei nieuwigheden

voor jongste zoon. Wegens verhuizing vorig jaar op een nieuwe school begonnen. Inmiddels is de nieuwbouw (brede school) klaar en is de boel in de vakantie verhuisd. Dus de eerste schooldag in een gloednieuw gebouw, in ook een nieuwe klas samen met een vriendje van de vorige groep met voor het eerst een meester!
Het ging prima, zoals verwacht eigenlijk. Ik heb zelf ook maar even een rondje school gedaan. Wist ik eindelijk de weg een beetje in het oude gebouw, kan ik weer opnieuw beginnen
Wel mooi hoor zo'n gloednieuw gebouw met mooie voorzieningen en wonderschone toiletten.

Middelste is begonnen in groep 8, gewoon met zijn eigen vertrouwde (leuke) groep. En oudste ligt nog te snurken, die heeft nog een kleine week vakantie. En mag het dan op het vwo proberen (ook verrassing, hij had eigenlijk nog een jaartje havo-vwo moeten doen).

joos

joos

19-08-2009 om 14:13

Superenthousiast

Hier zijn de dames superenthousiast. Oudste heeft voor het eerst een meester en heeft al een keer of 248783786 verteld dat die wel streng, maar ook errug grappig is. Jongste is van groep 1 naar groep 3 gegaan en ze vindt het geweldig. Maandagavond zei ze tegen me: mam, zullen we voor de zekerheid even de tafels doornemen, want morgen hebben we rekenen. Nadat ik haar had verzekerd dat ze dat pas in groep 4 hoefde te leren, nam ze genoegen met de tafel van 1 en 2

Wilma

Wilma

24-08-2009 om 18:22

Wij hebben nog twee weken vakantie

Raar is dit dan om te lezen. Wel leuk .

Ik ben erg benieuwd hoe mijn kinderen het gaan ervaren (groep twee en groep acht), vooralsnog genieten wij hier nog van het zwembadje in de tuin en van het lang omrommelen in de ochtend zonder ons te hoeven haasten.

Groetjes,
Wilma

Nasha 1st

Nasha 1st

24-08-2009 om 21:14

Ja!

de eerste schooldag, de tweeling vandaag voor het eerst groep 3 en vol verhalen!!! Het was leuk!

Tango

Tango

25-08-2009 om 09:54

Ook bij ons

Gisteren de eerste schooldag na de vakantie. Tangozoon was heel blij al zijn vriendjes weer te zien. Hij somde op met wie hij allemaal gespeeld had, zeker een stuk of 6 jongetjes. Makkelijk, want hij is binnenkort jarig, weten we al een beetje wie hij uit gaat nodigen.
Verder vond hij het heel stoer dat hij nu in groep 2 zit en dus bij de oudste kleuters hoort. En het is nog maar zo'n klein mannetje.
Tangodochter is naar groep 5 gegaan. Zit in een 3/4/5 combinatie en heeft zich meteen ontfermd over een groep 3-jongetje. Ze hielp hem met van alles, gelukkig wel nadat ze haar eigen werk af had. Verder ook blij om haar vriendinnen weer te zien al werd er natuurlijk meteen ook weer gekibbeld over wie met wie ging spelen, zo gaat dat met die meiden.
Al met al een geslaagde eerste dag, ze waren wel moe want ook nog meteen weer naar de BSO geweest.
Vanmorgen liep het al weer stukken minder. Tangodochter was niet vooruit te branden, dus maar net op de valreep op tijd. En dat al op de tweede schooldag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.