Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Emma B

Emma B

19-09-2008 om 09:36

Hoe zit dat nu met de vergoeding van het boekengeld?

Zoon kwam gisteren thuis met het verhaal dat ik geen boekengeld hoef te betalen want de overheid betaald 300 en nog iets en de school betaalt de rest? Ik heb 500 en nog iets betaald direct via internetbankieren toen ik de boeken bestelde en begrijp er nu niets meer van. Ik wil toch graag van de hoed en de rand weten, want ja, die 500 en nog wat is mooi zoons werkweek naar Rome dit jaar...
Wie weet hoe het zit? En vooral: hoe krijg ik dan mijn geld weer terug? (of ben ik nu te optimistisch?)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merla

Merla

19-09-2008 om 09:51

Volgens mij

Volgens mij heeft elke school daar weer een andere regeling voor. Op de school van twee van mijn kinderen hebben ze het huurgeld van de boeken allemaal standaard 316 (dat was het bedrag toch dat je terugkrijgt?) gemaakt. Dat moeten we nu dus betalen maar krijgen we straks in december (geloof ik) van de overheid weer terug.
Hoe het op de school van jouw zoon gaat weet ik uiteraard niet. Maar ik weet dus wel dat je 316 euro aan het eind van het jaar automatisch terug krijgt.

Merla

Merla

19-09-2008 om 10:17

Emma

Als je nog meer vragen hebt over gratis schoolboeken; ik werd net door SVB (ik had vragen over uit- en inschrijven op resp. oude en nieuwe school, en stelde gelijk ook een voor mij zeer belangrijke vraag over de gratis schoolboeken) doorverwezen naar http://www.gratisschoolboeken.nl/ouders/veelgestelde-vragen. Daar staat een hele lijst met meest gestelde vragen.
Het antwoord voor mij was minder leuk. Helaas voor ons maar voor 2 van de 3 naar vo-gaande kids waarvan de boeken vergoed gaan worden. En dat terwijl we dubbele kosten hadden dit jaar voor oudste

*Sophie*

*Sophie*

19-09-2008 om 11:11

Hee, bedankt merla!

Dat is handig, die link! Ik ben hem uitvoerig aan het doorspitten en kom al aardig meer te weten
En wij krijgen 9 euro meer dan ik dacht, dus dat wordt een fijne Sint, kerst en verjaardagen (2 in december) dit jaar!!! Joepie!

groetjes, Sophie, die ook een kopje thee gaat maken

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2008 om 12:04

Onze school

heeft toestemming gegeven om pas te betalen als het geld van de overheid op de rekeningen is gestort en volgens die brief is dat in december. Ik heb dus alleen de ouderbijdrage betaald en de rest volgt in december.

Jujube

Jujube

19-09-2008 om 23:32

Kortom

Emma, in december krijg je dus automatisch 316 euro (per kind op het VO) gestort van de SVB. Hoef je verder niets speciaal voor aan te vragen oid.
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.