Maaja
21-02-2011 om 12:19
Iemand ervaring met rekentuin?
Graag wil ik weten of iemand ervaring heeft met rekentuin. Ik zoek een computer spel om rekenen te oefenen (groep 4).
Het zou fijn zijn als het een spel is waar ze niet te snel op uitgekeken zijn.

Nowee
21-02-2011 om 12:35
Mijn zoon
zit in groep 7 en vraagt al weken 's middags of ie op rekentuin mag. Ik ken het verder niet, maar hij vindt het erg leuk. Hij heeft op school een inlogcode (of wachtwoord?) gekregen en rekent dus op zijn niveau.
Waarom probeer je het niet gewoon?

Jette
21-02-2011 om 13:02
Ik heb ervaring met rekentuin
Het is erg leuk op gezet en adaptief. Het niveau wordt steeds hoger als je weinig tot geen fouten maakt en wordt lager als je teveel fouten maakt.
Door te rekenen laat je bloemen bloeien, reken je een tijdje niet, dan verwelken ze. Dit zorgt ervoor dat kinderen regelmatig weer terug willen komen.
Een jaarabonnement is 2,40 per kind, maar daar komen wel 20,- administratiekosten bij. Kijk anders gewoon even op www.rekentuin.nl. Daar kun je gratis een demospeler aanvragen.

ijsvogeltje
21-02-2011 om 14:25
Maakt deel uit van lesprogramma
Hier op school maakt het deel uit van het programma. Vorig jaar in groep 4 voor het eerst, dit jaar ook weer. In de klas werken werken ze er 1 of soms 2 keer per week aan. Goede opzet: hoe beter het kind scoort, hoe moeilijker de opgaven worden. Voor de kinderen is het ook leuk dat ze punten scoren die ze kunnen omzetten in medailles etc. in hun virtuele prijzenkast.

Zus
21-02-2011 om 16:57
Hier vinden ze het geweldig!
Mijn 2 kinderen hebben een abonnement thuis en vooral mijn oudste speelt er er graag op. Je kunt als ouder met een login naam kijken naar de scores van je kind en hoe ze er voorstaan tov andere kinderen in hun groep die ook rekentuinen. Het wordt moeilijker als ze meer sommen goed maken. Ze krijgen meteen feedback wat goed of fout is en dat het binnen een tijd moet, vinden ze spannend.
Ik merk dat hun rekenen op school ook erop vooruit gegaan is.

dihanne
21-02-2011 om 19:47
Dochter hier ook!
dochter hier heeft ook een hele tijd met plezier rekentuin gedaan.
nu is ze erop uitgekeken, dus we verlengen het niet
wij hadden het gewoon thuis, en ze heeft er heel veel van geleerd.
het is echt een oefenprogramma, ze kreeg instructie van de remedial teacher. Mooie combinatie!
groetjes
Dihanne

Marjoleine Minderman
22-02-2011 om 17:39
Leuk
Ja, ook mijn kinderen hebben heel veel plezier gehad met rekentuin.....