Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ibm

ibm

10-09-2009 om 14:48

Ietwatbezorgdemoeder [leerkrachten niet capabel?}

Wat zouden jullie doen....

Jongste kind is net naar groep 4 gegaan. Ze is terecht gekomen bij 2 part time leerkrachten die bekend staan als de 2 minst capabele van de school. Vorig jaar was geen topjaar voor beide leerkrachten, er ging een hoop niet goed met hun klas (goede vriendin van mij had een kind in die groep, dus heb er redelijk wat over gehoord)

Zelfs de aardige en goede groep 3 juf liet in het laatste 10 minutengesprek voor de zomer tussen de regels door merken er niet het volle vertrouwen in te hebben hoe eea volgend jaar zou gaan (misschien niet 100 % professioneel van haar, maar ze liet het slechts heel subtiel blijken. En ik ken haar vrij goed, heb meer kinderen op school, en ben aardig goed in nonverbale communicatie, dus ik had aan een kwart woord genoeg)

School is nu een maandje bezig en ik heb ondertussen begrepen dat beide juffen onder intensieve begeleiding van de IB'er proberen het kwaliteitsniveau een beetje onder controle te houden. Aan de ene kant natuurlijk heel prettig dat het de schoolleiding klaarblijkelijk duidelijk is dat alles niet helemaal soepeltjes verloopt, aan de andere kant krijg ik een beetje het gevoel dat de klas van mijn kind gebruikt wordt als een soort proefkonijn om te kijken of er nog wat te redden valt. Echt rustig word je er natuurlijk niet van.

En op zich kun je er verder natuurlijk ook niet veel aan doen (ik ben verder aardig tevreden over de school), maar ik merk dat het me toch niet lekker zit, en dat ik me stiekem bont en blauw erger aan de arbeidsbescherming in het onderwijs. Er waren vorig jaar een paar ontzetten enthousiaste, goede, nieuwe en zelfs Mannelijke invallers langdurig op onze school aan het werk, die allemaal dolgraag een vaste baan wilden, maar die niet krijgen, omdat er nu eenmaal geen vacatures zijn.

GRRRR!

(ik weet eigenlijk niet eens waarom ik dit post. Behalve gaan zeuren bij de directeur en blij zijn dat het probleem in ieder geval onderkend wordt kan ik toch bar weinig doen. Nou ja, ik ben in elk geval mijn ei even kwijt. Maar tips om dit jaar toch voor alle partijen plezierig en goed te houden zijn meer dan welkom)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Speurneus

Speurneus

10-09-2009 om 15:06

Ibm

Lees ook even mijn draadje hierboven, inclusief de verwijzing die ik in mijn laatste posting doe. Ik zie wel wat overeenkomsten. Al hoop ik niet dat de juffen ook zo staan te schelden en tieren als de meester van mijn zoon deed. Mijn advies is erbovenop te zitten en in de gaten te houden of ze de leerstof mee krijgen. Vraag elk tienminutengesprek de Citoscores op en bemerk je een daling, vraag dan gelijk wat ze er aan doen. Heb je er geen vertrouwen in schroom dan niet om externe hulp in te schakelen. Een achterstand is na 3 jaar een stuk minder makkelijk weg te werken dan meteen nadat of tijdens dat die ontstaan is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.